Gå til innhold

Hvilke tilbud savner du som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes selv det er mangelfull oppfølging av gravide i min kommune, og savner endel informasjon om generelle ting som angår både min egen kropp, risiko, tiden etter fødsel og alt det rundt graviditeten.

Hvordan fungerer det i din kommune? Og hva savner du av tilbud og informasjon?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dette er ting du savner, er det helt åpenbart at du går på kontroll hos jordmor og ikke til lege.

Husk at jordmødre ikke har medisinsk kompetanse, og følgelig ikke kan fortelle deg om verken generelle ting rundt din egen kropp eller risiko - det er legeoppgaver!

Skrevet

Går du ikke til lege eller til jordmor? Der, og på helsestasjonen, skal du få den info du etterspør

Skrevet

Jeg opplever og få mye mer svar og informasjon fra jordmor enn lege. Legen kommer ikke med noen svar selv om jeg spør, så vil tro at det er forskjellig fra persom til person.

Om du er engstelig og bekymret så prøv og ringe til stedet du skal føde og forklar hvordan du har det og hva du lurer på.

Skrevet

Jeg savner mer informasjon om fødselsdepresjon. De fleste snakker om hvor fantastisk det blir etterpå, men det ble ikke det for meg. Jeg visste om barseltårene og hormonene, men ikke at jeg skulle føle at livet var ødelagt i nesten 5 måneder etterpå. Jeg skjønte ikke før lenge etterpå at jeg hadde hatt en fødselsdepresjon. Jeg hadde lest om det, men det var ikke mye det stod. Bare at man manglet morsfølelse. Jeg manglet ikke morfølelse, jeg hadde sterk morsfølelse, men jeg følte likevel at livet hadde blitt helt snudd på hodet, og jeg taklet det ikke bra.

Ellers skulle jeg ønske at alle gravide og alle som har født skulle få tilbud om gratis massasje.

Syns forøvrig jeg fikk god informasjon. men lærte først at det ikke fantes fasitsvar på særlig mye når jeg leste her inne på BIM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...