Gå til innhold

Blir så utrolig oppgitt over barnefar:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig glad i sønnen vår, men han tar ikke ansvar i det hele tatt. Hver eneste gang han skal ha ungen sender han bare ungen til moren sin, fordi han ikke gidder å passe på han selv! Han jobber ikke en gang, så han kan være hjemme hele dagen hvis han vil..

Har han rett til å bare sende sønnen bort hver gang, når det er han som skal ha ungen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går det i noe det samme. Sønnen min blir sendt til farmor og farfar uten at far er med mye av tiden han skal ha samvær. For meg er det egentlig greit, jeg vet at han gutten min har det optimalt hos besteforeldrene sine. Men det tærer på han å veksle mellom tre hjem, og den samværstiden han har er tid han trenger med pappaen sin...

Tok det opp med onkelen min som er advokat i helgen, og han fortalte at så lenge far ikke sender barnet til fremmede for barnet eller noen som er uegnet til å ta vare på det er det ikke noe å gjøre. Men dersom far plutselig ønsker mer samvær er det liten sannsynlighet for at han får det fordi han har sendt barnet så mye vekk.

Men, du kan jo prøve å prate med han om det. Avtale en time med familievernkontoret å høre hva de sier? Eller har du kanskje gjort det?

Skrevet

Jeg har bare sagt til barnefar hva jeg syns om det.. men fikk lite respons..

Nå ble jeg enda reddere, for neste år skal barnefar være i utlandet, og jeg vil ikke at farmor og farfar skal ha ungen annahver helg da:/

De er skillt og farmor jobber i helger, så da må sønnen min oxo veksle mellom 3 hjem..

Da får jeg nokk avtale time med familiekontoret ja.

Takk for at du svarte:)

Skrevet

en samværsavtale gjelder deg og far, IKKE besteforeldre eller andre slektninger! Så hvis far oppholder seg i utlandet, dvs ikke kan gjennomføre samvær så kan han ikke diktere at hans foreldre skal "få" hans samværsrett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...