Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Samboeren min satt å leste om regler på skatt, osv. (fikk barn i 2009) så sier han plutslig, Fy fader, vi burde få time hos byfogden å gifte oss, da sparer vi mye penger i året... ser for meg han dukke opp i arbeidsklær.. (snekker) den barnslige drømmen om frieri og et vakkert bryllup, sukk.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Fallhøyden er stor når man har høye forhåpninger og romantiske drømmer
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Dersom dere skal spare mange penger på å gifte dere, kan ikke du ha inntekt. Da vil mannen din havne i skatteklasse 2, noe som utgjør ca. 11.000 pr år. Så sannsynligheten for at festen koster mer enn skattebesparelsen, er vel så absolutt til stede. Ellers er det alltid et poeng å ikke ha for høye forventninger rundt ting.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Hvis man har felles barn, blir ikke begge i skatteklasse 2 da?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Nope, da må som sagt en av dere være helt uten inntekt. Og besparelsen er altså på 11.000 i året.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 okei- da har samboeren misforstått opplysingene på skattetaten sine sider. For han mente vi kunne spare ca 25tusen i året. jeg har ikke lest der selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Da er det nok bra at mannen din er snekker, ja - og verken jurist eller rådgiver i Skatteetaten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå