Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #26 Skrevet 6. mai 2010 Men ei jeg kjenner er kommet kanskje 1 uke lengre, og hun har virkelig fått mage. Mye mage. Og hun er ei slank jente i utgangspunktet. Skal nevnes at det ikke er første barnet da.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #27 Skrevet 6. mai 2010 Det er vel ikke vanlig at livmoren er over skambenet så tidlig? Men man er jo gjerne oppblåst og sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #28 Skrevet 6. mai 2010 Kanskje litt tidlig å kjenne liv første gang, men det går jo an. Og det er ikke uvanlig at noen får mage når de er 13 uker på vei. Vet om flere som fikk mage da.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #29 Skrevet 6. mai 2010 http://hjertets.blogg.no/1220340305_02sep2008.html Ikke vet jeg, men det ser jo ut som det går an..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #30 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kjente liv i uke 12 som førstegangsfødene! Men det var tvillinger og livmoren var langt over skambenet allerede, faktisk helt oppe ved navelen da. Unødvendig av deg HI og tenke sånnt i det hele tatt nå, kan du ikke bare glede deg på din vennines vegne???
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #31 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kjente godt med liv i uke 12 med førstemann. Stor mage fikk jeg med en gang også; la på meg 5 kg før jeg i det hele tatt skjønte selv at jeg var gravid. Og måtte gå ut offentlig med graviditeten allerede i uke 9, jeg var så oppblåst. Jordmor kommenterte også dette, at magen var så stor så fort. Med nummer to og tre kjente jeg ikke noe før senere, rundt uke 16. Men magen kom like tidlig. Så livmoren min er nok skapt slik.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #32 Skrevet 6. mai 2010 Jeg har kjent liv like tidlig med mine to, men magen er jo litt verre å forklare. Livmora er fremdeles nede i bekkenet, og ikke så stor at man kan få gravid-kul på magen i uke 13. MEN, mange gravide plages av oppblåst mage, og manges kropp er "programmert" til å legge seg opp litt fettlagre under graviditeten. Da gjerne på magen. Synes godt du kan støtte venninnen din litt, og være glad for at hun er stolt av barnet sitt, magen og graviditeten. Hun finner tidsnok ut selv at magen hun har fått neppe skyldes barnet i seg selv, men hun kan godt ha lagt på seg litt på magen likevel:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #33 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kjenner en jente som hadde "tydelig gravidmage" når hun var 4 uker på vei. Lå på stranda i bikini og sa "jeg føler meg så feit, men jeg er jo bare gravid." Skulle ha oss til å ta på magen hele tiden. Og den var ikke type gravidmage, den var FEIT. Blir så oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #34 Skrevet 6. mai 2010 Og så? Jeg kjente liv i uke 13, en liten sommerfuglvinge inni magen og nei det var ikke luft...jeeeses, jeg kjenner jo hva som er luft i magen;) Hun er vell oppblåst da, det var jeg i begynnelse også.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #35 Skrevet 6. mai 2010 Man ser det jo gjerne tidligere på seg selv da siden man vet hvordan magen egentlig var. Er man liten og tynn så vil det jo sannsynligvis synes etter 13 uker. Da er jo livmoren ca på str med en appelsin. På meg syntes det ganske godt da
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #36 Skrevet 6. mai 2010 Jeg er en av dem som får mage tidlig. Måtte faktisk over på mammabukser i uke 7-8... Kunne fortsatt bruke gensere og sånn som vanlig, men linningen på buksa strammet så at det var skikkelig vondt. Så ingen grunn til å la mammabuksene ligge i skuffen "på vent" og gå rundt og ha vondt når jeg hadde et alternativ Ang å få tidlig mage, så er det for min del at den voksende livmoren, som helt riktig fortsatt ligger under skambeinet, presser alle andre ting som ellers får plass nedi der lenger opp. Samtidig som tarmene og magemusklene slapper mere av og gir både mer gass i magesekken slik at den nok er større enn vanlig og veldig slapp mage som er umulig å "holde inn". Jeg så ut som om jeg var halvgått i svangerskapet når jeg var 12 uker på veg... På den andre siden så blir jeg ikke så mye større så fort, magen bare forandrer seg liksom. Den blir fastere etterhvert som det er babyen som utgjør størstedelen av magen Jeg er 15 uker i dag og det er veldig tydelg at jeg har mage. Den er ganske stor og rund og begynner å gå ut like under bysten :S Men det er først nå den begynner å være i vegen når jeg skal bøye meg osv. For nå begynner vel livmoren å titte over kanten på skambeinet tipper jeg Med nr en var jeg sikkert etter ordinær UL før jeg kjennte liv, Men med nr 2 kjennte jeg det i uke 12 faktisk. helt tydelige, men lette puff innenfra. denne gangen er jeg fortsatt ikke sikker på om det er luft eller babyen jeg kjenner Tror det er veldig ulikt fra svangerskap til svangerskap og i forhold til babyens aktvitetsnivå om man kjenner det tidlig elelr ikke. Jeg var ikke overvektig med nr en, men har vært det med nr 2 og er det forstatt nå når jeg går med nr 3, så det er ikke fettlaget på magen som har så mye å si om man kjenner det tidlig eller ikke tror jeg....
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. mai 2010 #37 Skrevet 6. mai 2010 Ja, det må du gjerne tro. Mulig du er litt feitere enn meg da:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #38 Skrevet 6. mai 2010 Du er gjerne litt uvitende selv, som ikke forstår at man har ulike opplevelser og utvikling i et svangerskap. Da jeg var 2 1/2 mnd på vei kome jeg ikke inn i buksene mine lenger og måtte kjøpe gravidebukser. Alle kunne se at jeg var gravid da jeg var 12 uker på vei. Jeg kjente ikke bevegelse før jeg var 23 uker på vei, med det er individuelt. Jeg forstår at andre kan ha andre opplevelser enn meg, og synes ikke dermed at de er søte og uvitende av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #39 Skrevet 6. mai 2010 Hehe. Du må gjerne fortelle magen min at den er søt som har vaert tydelig gravidstor siden 9.uke (nå i uke 15, fortsatt gravidkul, gitt, og den vokser ukentlig), men det er jo jeg som må gå i mammaklaer og ikke lenger passer inn i garderoben min. Er også førstegangs, så da er det bare innbildning da, eller?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #40 Skrevet 6. mai 2010 Synest du skla tro på hva venninnen din sier jeg,HI. (har selv hatt mage fra uke 13 og kjent liv siden uke 12.)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #41 Skrevet 6. mai 2010 kanskje du egentlig var mye lenger på vei enn du trodde da Adele, samme gjelder nok venninnen din hvis hun er så sikker
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. mai 2010 #42 Skrevet 6. mai 2010 Nei, gutten min kom på termin. Det er ikke uvanlig å kjenne/se liv så tidlig. Og det var IKKE lemus, det vet jeg godt hva er. Når jeg la hånden på magen, kjente jeg en fot eller noe som strøk mot hånden min. Ja, i uke 14!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #43 Skrevet 6. mai 2010 Med førstemann kjente jeg liv i uke 12, men magen var helt flat :-) Andre svangerskap tøt! magen ut allerede i 2mnd.... Det var ikke mulig å skjule det for noen. Kjente bevegelse tidlig også denne gangen :-)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. mai 2010 #44 Skrevet 6. mai 2010 Er nok mulig at hun kan ha kjent noe ja. Jeg fikk blødninger i det jeg trodde var uke 14+ (ett eller annet), og var da på legesjekk. Når legen klemte forsiktig på magen kjente jeg en boblefølelse og og et slags dunk inne i magen. Sa ingenting om det eller tenkte videre på det. Hørte også hjertelyden da. Noen dager senere på sjekk fortalte jeg legen hva jeg hadde kjent forrige gang, og hun sa at det nok var fosteret som hadde beveget seg. Og ei uke etterpå kjente jeg mer av den boblefølelsen. Etter UL viste det seg at jeg var i uke 12+ da jeg var på denne legesjekken. Mener å huske at magen begynte å merkes (iallefall for meg, trange bukser) allerede i uke 14-15.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #45 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kjente liv ganske tidlig første gang, rundt 14 uker. Hadde også mage da. Siste gang jeg var gravid hadde jeg synlig mage (i hvertfall da jeg var naken, mye man får skjult under klær) ca 10 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #46 Skrevet 6. mai 2010 Ingen er så totalt navlebeskuende som førstegangsfødende i første del av svangerskapet. Det som er litt synd for dem, er at de selv opplever det hele som et mirakel, men så lenge det er et usynlig mirakel er det ingen andre som gidder dele gleden med dem. Når man så er opp mot termin og er skittlei av magen og de hovne bena, da er alle så klare for å kurre og pludre, klappe på magen, og prate om det magiske i å være gravid...!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #47 Skrevet 6. mai 2010 De fleste på DIB kjenner liv før unnfangelsen, de er så utrolig keene på babyer!
Emil & Røra Skrevet 6. mai 2010 #48 Skrevet 6. mai 2010 Kjente bevegelser i uke 15 med førstemann og allerede i uke 11 med andremann. jeg følte også at jeg hadde mage og begynte med gravidebukser i uke 15 (ha ha, de hang knapt nok på) men gikk med mine vanlige bukser til nærmere uke 20 med andremann. Man gleder seg så man synes man ser mye, men kjenne det kan jo hende at hun gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #49 Skrevet 6. mai 2010 Da jeg ventet nr 1 så kjente jeg liv fra uke 17 og det kunne kjennes utenpå i uke 19. Med nr 2 så trodde jeg at jeg kjente liv i uke 12, den samme kilende følelsen inni magen samt små dunk fortsatte og jeg var sikker i uke 14.. Da jeg ble undersøkt i uke 16 hoppet legen min til for hun kjente et spark mens hun holdt på magen min. Jeg hadde morkaka liggende på fremre vegg, dette ble bevist under ul i uke 18, de kommenterte også at babyen var veldig sterk. Hun sparket så hardt innimellom at jeg kvapp til og måtte bøye meg. Da jeg passerte uke 25 var jeg sikker på at hun kom til å knekke alt jeg hadde av ribbein og var livredd for at hun skulle ødelegge meg, var til ekstra kontroller pga styrken hennes. Heldigvis var frøkna litt stor (da hun kom var hun like over 4 kg) så hun fikk fort dårlig plass og rundt uke 30 dabbet de hardeste sparkene av igjen.. Nå skal det sies at jeg veide 45 kg da jeg ble gravid med minsta så jeg har ikke så mye fett på kroppen, desverre. Veide 50 da jeg ble gravid med førstemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå