Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert dersom mannen din hadde sagt dette til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann, 5 år yngre enn meg som er 38 vet at jeg ønsker meg et barn til. Han vet også at jeg er redd for at tiden skal renne ut for meg... Han sa til meg en kveld at han ikke ville ha flere barn med meg, men dersom det ble slutt og han fikk en ny dame, så ville han kanskje ha barn med henne... Og han vil at vi skal være sammen... Jeg sa til han at jeg var redd for å bli bitter dersom han bestemte at vi ikke skulle ha flere barn, at tiden min rant ut og han fikk barn med en annen dersom det ble slutt mellom oss. Dette sa jeg for ca 2 mnd siden. Jeg har aldri blitt så såret over noe noen har sagt til meg, og mener at det er ondskapsfullt og kontrollerende å si noe sånt. Kanskje ikke så rart at jeg har satt følelsene for han litt på pause, og har en fortløpende vurdering av om jeg skal være sammen med han lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis det ble sagt så rett ut som her så hadde jeg vel følt at han holdt alle muligheter åpne.

Hadde nok sterkt vurdert et brudd ja...

Skrevet

Kommer jo helt an på settingen. Min mann sa en gang at dersom vi gikk fra hverandre og han ble sammen med en kvinne som ikke hadde barn fra før, ville han kanskje vurdert å få barn med henne selv om han egentlig ikke vil ha flere. Men dette ble sagt i en sånn "tenk om at visst at det blabla". Jeg tok meg ikke nær av det, jeg presset det nærmest ut av han

Skrevet

Han har i ettertid sagt at det var dumt av han å si det, men det er ikke den første bomben han har sluppet for å si det sånn... Er ganske lei av at han skal være premisslevrandør og ta viktige avgjørelser for oss alene. feks hvor vi skal bo, han har sagt at vi ikke kan bo etter hvem som skal dø, når jeg har snakket om at jeg ønsker å bo nærmere mine foreldre som er ganske gamle og syke...

Skrevet

Hmmm, snakk om utrolig negativ og destruktiv vinkling på en samtale!

Ja, det er ondskapsfullt sagt av ham - klart du går i turn off-modus av noe sånt!

Skrevet

For en forferdelig ting å si! Jeg hadde nok ikke klart å svelge en sånn holdning fra hans side dersom jeg ønsket meg et til barn.

Skrevet

Ja det kan du si.. det er dessverre blitt hans måte å kommunisere på. Når jeg tror at vi har det bra, så slipper han en eller annen sur bombe om at egentlig er ting ikke så bra... så skal vi leve lykkeligparsusogdus etterpå. Og aller helst aldri snakke om det igjen...

Skrevet

Eh.. jeg hadde reagert med å pakke kofferten og dra.

Skrevet

Dersom han sa det rett ut som det ut av det blå, så er det jo høyst merkelig, men om det kom naturlig i en diskusjon om fremtid, så er det jo en annen sak.

Jeg må forresten si meg enig i hans ide om at man ikke bosetter seg etter hvem som skal dø først. Dersom både dine og hans foreldre hadde vært gamle og syke (og bodde på forskjellige steder), og dere bodde en annen plass igjen, hva hadde dere gjort da? Er det ikke bedre å bo en plass man liker seg permanent istedenfor å flytte etter de som er sykest?

Jeg vil flytte nærmere mamma og pappa, men det er fordi jeg liker området, ikke fordi de er gamle og syke (som de heller ikke er forresten).

Skrevet

Han sa det i en samtale der jeg snakket om mine drømmer om å få et barn til med han. Og det er vel ikke greit om han planlegger fremtiden med meg, men holder muligheten åpen for at han møter andre??

Han vet at jeg ønsker å flytte nærmere min familie, som bor en 2 timers flytur unna oss.. Han ønsker ikke å flytte dit pga klima. Jeg synes han slår godt under beltestedet når han sier at vi ikke kan bo etter hvem som skal dø, når det for meg handler om å være tilstede når de lever.. Jeg vil selvfølgelig flytte dit fordi jeg vil, og liker meg der.. Så om du oppfattet at et bare var fordi de syke så misforsto du meg anonym 23:28...

Men du hadde altså syntes det var ok om din mann sa dette til deg mao?

Skrevet

Da hadde han flytta ut!

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig sinna! Men å si noe om du bør gå fra han eller ikke blir for dumt utfra kun et innlegg her inne.

Skrevet

Jeg er bare intr i hvordan andre hadde reagert, om jeg skal bli eller ikke er ikke temaet. Takk for svar:)

Skrevet

Men det handler jo ikke bare om hva du vil. Dersom du vil ha barn med han, så har vel han noe han skulle sagt om hvor dere skal bo? Vil han ikke flytte nordover (eller hvor det nå er). Så kan du jo ikke tvinge han...

Jeg kommer selv nordfra, men har for lengst innsett at dersom jeg vil være sammen med mannen, så blir vi boende her nede (selv hvor lyst jeg har til å flytte hjem).

Og nei, jeg syns ikke det var en ok ting å si, men det kommer litt an på settingen. Menn tenker ikke alltid like godt gjennom ting før de slenger det ut. Men om han sa det og ikke har prøvd å rodd seg unna så fort han innså hvordan det hørtes ut, så er det nok ett problem ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...