Gå til innhold

Satt inn spiral i dag, har EL - bør vi bruke kondom?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Var og satte inn hormonspiral i dag. Satt inn litt senere enn jeg burde, dag 11 i syklusen. Så løsnet(eller holdt det på å løsne?) egg på ultralyd, og nye slimhinner. Bør vi bruke kondom en stund, eller virker spiralen fra dag 1? Jeg har jo allerede hatt eggløsningen, men vil fremmedlegeme i livmorhals/livmor hindre evt befruktet egg fra å feste seg? Glemte å spørre gynekologen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt sikker ville jeg brukt gummi.

Bedre føre var enn etter snar;p

Skrevet

...og det sier DU, hull i gummi??! :-p

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hehe, er nok best å være føre var ja=) Når er jeg "trygg" da? er vel noe begrensa hvor lenge det kan leve=P Er det ikke 4-5 dager de sier?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å vente en uke pga infeksjonsfare....

Skrevet

Du skal vente minst en uke med å ha sex etter å ha satt inn spiral uansett, så da er du trygg uansett... :P Tror faktisk jeg fikk beskjed om 12 dager? Hmm... :P Hvordan gikk det å sette den inn, forresten, måtte ikke du blokke ut livmorhalsen eller noe?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av gynekologen (ikke allmennlege) at jeg kunne gå rett hjem og ha sex uten annen prevensjon. Men han tvilte for at jeg følte for å ha sex første dagen.............men det er en annen diskusjon.

Spiralen virker fra det sekund den er på plass.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Takk for svar=) Her var det delte meninger, men tror jeg holder meg på den forsiktige siden=)

Slapp faktisk å blokke ut, fantastisk flink gynekolog... Mulig livmorhalsen min har forandret seg litt også, da :-)

Gjorde mye mindre vondt enn jeg hadde trodd, var litt ubehagelig bare, og kjente noe som lignet på menssmerter når hun satte den inn... Hadde litt murringer i et par timer etterpå, men ikke så ille at jeg ikke klarte en tur på åpen gård helt fint :-) Blødde litt etterpå, men har faktisk nesten gitt seg nå... Men det tar seg vel opp igjen når hormonene kicker inn eller? Eller er det "skaden"/brutal behandling som gir småblødningene i begynnelsen?

Skrevet

Hehe, Monajenten;)

Ja, lille hull i gummi er blitt 18 mnder nå:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...