Gå til innhold

Barnefar vil ha datter på 1,5 år annenhver onsdag til fredag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg mener det er alt for tidlig ennå, og til høsten begynner hun i barnehagen 100%. Avstanden mellom oss og barnefar er på 3 timer.

Jeg synes onsdag til søndag er for lenge for henne ennå. Fra hun var 1 år begynte vi med og trappe opp til vanlig samvær, så pr i dag har han fredag til søndag.

Hvordan hadde dere løst dette?

Skrevet

Har han fri annenhver torsdag og fredag siden han vil ha henne og bor 3 timer fra barnehagen? Eller tenker han å ha henne i barnehage der han bor?

Aner noen logistikk-problemer her og at det kan bli litt trøblete for jenta å gå i to ulike barnehager

Skrevet

Når avstanden er så stor burde det jo være bedre for henne å kunne være litt lenger. Og hvorfor er det for tidlig. Hva om barnefaren syns det var for tidlig at hun skulle være så mye hos deg som hun er nå?

Skrevet

Når barnet er såpass liten, så er det ikke bedre for henne å være lenge borte fra hovedomsorgspersonen. Og dersom barnefaren syntes barnet er for lenge hos mor, så kan han jo alltids prøve saken sin i retten. Personlig ville jeg ikke gitt meg på kun annenhver helg i og med barnet er så lite, og avstanden så stor. Evt kan bf ta litt ansvar og flytte nærmere barnet sitt.

Skrevet

Han jobber fulltid, og mener at kjæresten hans skal være hjemme sammen med barnet de dagene han er på jobb.

Dersom bf mener jeg er for masse sammen med barnet? Hehe. Dette viser bare lite innsikt fra din side.

Hi.

Skrevet

Anonym 22:20 vi vet faktisk ingenting om at det faktisk ikke er mor som har flyttet bort fra bf, eller kanskje de aldri har bodd nærmere?

Er onsdag til fredag forskjellig fra fredag til søndag?

-Nå er ikke 3 timers reise allverden Jeg ville selvsagt hatt problemer med å sende fra meg ungen min, likså har jeg problemer med å reise fra han. Men det betyr ikke at ungen ikke kan ha det bra hos far! Det veit vi faktisk ingenting om. Min hadde ikke hatt problemer med det så lenge han hadde kjent pappa'n (noe han også gjør). Avskjeden er ofte verst.

Skrevet

Min samboer hadde samvær med datteren sin hver torsdag og annenhver langhelg (torsdag til mandag morgen) fra hun var 1 år. Det har fungert veldig bra, men nå bor vi nærheten av hverandre.

Skrevet

Regner med du vet at det er ikke mor eller far, som har krav på barnet, men at det er ungen som har rett til å se både mor og far. Så et barn på 1,5 år, er ikke for liten til å være med far i den tiden.

Men.. Jeg hadde ikke godtatt at de skulle hatt barnet ifra onsdag til fredag. Da skulle de ha fått hatt ungen i helga, mens far har fri! Synes ikke noe om ordningen de har foreslått om at samboeren hans skal ha ungen, mens han er på jobb! Er faren ungen skal treffe.. Ikke hu!

Skrevet

er det onsdag til søndag du mener?

Det kan nok være vondt for et mammahjerte, men siden det går bra fredag-søndag går det vel bra noen dager til og? Klart en forutsetting at hun kjenner denne sambo'n som skal passe og!

Skrevet

Onsdag til søndag er jo ikke mer enn vanlig samvær, så det går vel bra vil jeg tro.

Dersom samboeren er en oppegående dame så har hun det vel ikke verre med henne, enn hun ville hatt hjemme hos deg. Er det slik de må gjøre det for å få sett jenta mest mulig, så er det greit nok. Jeg er selv bonusmamma og tar virkelig min del. I dag har jeg være alenemor til min samboers barn. Når en bonusmamma er villig til å være hjemme med din datter er det et tegn på at hun virkelig nrr seg om barnet ditt, og det skal du ta med deg. Det finnes mange nok av de som heller vil redusere samværet.

Hva med en prøveordning? Det skal jo først og fremst fungere for datteren din. Gjør et forsøk et par mnd og se hvordan det går.

Skrevet

Når foreldre bor sammen er de liksom like mye verdt, men når de bor hver for seg er det plutselig bare mor som duger??

5 dager annenhver uke burde virkelig dette barnet få lov å ha med far sin. Han er da virkelig like mye foreldre til dette barnet som mor. Og Jeg mener dette til beste for barnet selvsagt ikke for foreldrene!

Skrevet

Dette høres ut som om fars behov er i fokus. Jenta som er så liten har behov for hovedomsorgspersonen sin, som er mamman i dette tilfellet! Han kan jo komme på besøk til dere, da får han jo møtt henne. Det er så trist når barna blir skadelidende for de voksnes dumskap.. og da mener jeg hans dumskap... Stå på, du får medhold både hos famvernkontor og i en rettssak... Lykke til!

Skrevet

Hva i all verden er forskjellen på onsdag til fredag i forhold til fredag til søndag??

Hvorfor kan du ikke godta det ene når du synes det er greit med det andre??

Og hva så om fars nye kjæreste skal passe barnet?? Eller dagmamma eller bestemor for den del?? fas skal liksom ikke kunne ha barnevakt når han er på jobb frodi han heller burde prioritere barnet, Men man skal altså ikke stille de samme kriteriene for mor. Altså; da burde jo heller ikke du ha barnet i banrhage, men heller rpiotitere å være sammen med henne hvert minutt i døgnet!

Skrevet

jeg synes onsd-sønd virker litt lenge for en 1,5 åring...

Kan dere ikke møtes på halvveien, torsd-sønd? I og med at fred-sønd går bra. Gradvis opptrapping er vel ord som stadig vekk går igjen når det gjelder så små barn.

Kanskje kan far og jobbe halv dag de fredagene barnet er hos ham? Og så kan dere utvide til onsd-sønd om et års tid?

Skrevet

Når barn er så små anbefales det at barnet bor en plass, og at den forelderen som ikke bor i huset kommer på besøk til barnet.. Og som oftest er det mor som bor sammen med barnet... Det er det som er det beste for barnet. De andre ordningene er til de voksens beste.

Skrevet

Det er feil i overskriften. Det er fra onsdag til søndag, og det er vel ikke innenfor det barneombudet anbefaler av samvær for så små.

Skrevet

Beklager min skrivefeil i overskriften, skulle selvfølgelig stå fra onsdag til søndag.

Jeg synes at det er alt for lenge med onsdag til søndag nå. Ja, det hele dreier seg om fars behov og fars behov for å overgå meg, og hans behov for og hele tiden pirke på ett eller annet. Jeg gav ham et tilbud om han ville ha jenta fra torsdag til søndag etterhvert nå, for så og se hvordan det gikk. Men nei, han ville ha henne fra onsdag til søndag med en gang.

Vi har fått time på familievernkontoret om et par uker.

Hi.

Skrevet

Hvem har sagt onsdag til søndag? Nå skriver HI at dette gjelder ifra onsdag til fredag!

Skrevet

Det er vel ikke så rart at han vil ha mere tid med dattera si vel, du burde være glad for det, på datteren dins vegne. Hva hvis far hadde hatt hovedomsorgen, du ville vel gjerne hatt lenger tid med datteren din du og en to netter annenhver uke.

Skrevet

Dust! Les innlegget da, ikke bare overskriften.

Skrevet

Nei hun skriver onsdag til søndag:

"Beklager min skrivefeil i overskriften, skulle selvfølgelig stå fra onsdag til søndag."

Hun har foreslått torsdag-søndag, men han vil gå rett på onsdag-søndag.

Skrevet

Les også innlegg 23.14!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...