Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor om å slutte å drikke grønn te og andre urteteer fra f.eks helsekost. Det visste ikke jeg at jeg ikke burde drikke og har omtrent drukket 3 store kopper hver dag... både urtete og grønn te.. huff! Hun mente jeg burde drikke earl grey ( men det er mer sånn frokost te for meg og inneholder ikke den koffein da?)

Hvorfor ikke grønn te forresten, trodde det var sunt jeg:)???

NOEN SOM HAR TIPS TIL VARM KOPP MED NOE Å KOSE SEG MED TIL KVELDEN?

drikker heller ikke kaffe lenger, det byr meg veeeldig imot:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Så kjipt å bare drikke vann, farris og juice.

Skrevet

Jeg er fan av nype te. Er usikker på om den inneholder koffein og om man kan drikke den, så jeg skal ta det opp med legen. Jeg syns den er knall god!! litt sur, litt søt og litt av alt!.. =)

Men hvis du vil ha en var kopp med kos oppi som er helt trygg, anbefaler jeg varm melk med honning i. Veldig godt å ha på kveldstid og virker avslappende før natta.(men dette blir nok litt kvalmende å drikke flere ganger daglig)

:)

Skrevet

På helsekostbutikker har de koffeinfri eple og kanel te, husker ikke hva merket heter men det er en grønn pakke. Den er nydelig! Fordelen er at du kan velge hvor mye sukker du vil ha i selv.

Det er et stoff i grønn te som forskning mener kan være skadelig for barnets hjerne/nervesystem. Men det er selvsagt uenighet om dette også...

Skrevet

Jeg har også hørt man skal være forsiktig med grønn te og også urter da vi kan reagere på det.. Noen er jo mer hysteriske på dette feltet enn andre.. Hva med hvit te? Jeg har ikke lyst på te selv, så drikker det ikke.. Men har drukket litt grønn te, litt sort rosete og litt hvit te.. Syns ikke man heller bør drikke sort te framfor grønn te, men det er da min mening og jeg har ingen forskning å støtte meg på.. En del apoteker har mye te å velge i, hva med å høre med de?

Skrevet

På tebuttikker har de rooibos-te som er koffeinfri. Ofte smakstilsatt med forskjellige frukter, kanel mv. På Palais des The i Oslo har de en koffeinfri rooibos-te som heter The du Hamam Rouge som jeg synes er kjenmpegod.

jeg hadde for øvrig ikke hørt om det med grønn te. Kan være at ejg er ignorant da, men har lest nøye gjennom mattilsynets hjemmesider uten å ha sett noe der. Tenker som så at ALT er skadelig i store doser (visste du at kroppen din kan "drukne" hvis du drikker alt for mye vann, for eksempel?) og vil nok ikke avstå fra en kopp grønn te i ny og ne :)

Skrevet

Hmm.. jeg har også hørt at grønn te skal vi holde oss unna. Når det gjelder vanlig svart te som feks earl grey står det på matportalen at man kan drikke 3-4 eller noe sånt, kopper om dagen, altså ca dobbelt så mye som kaffe. Enten litt kaffe, eller litt mer te eller enda mer cola pr dag, men ikke alt på en gang, for ikke å overskride anbefalt koffeindose. Jeg holder meg likevel unna svart te, men tror det er i orden å drikke koffeinfri te som det blir nevnt her. Urtete kan jeg ikke se at det er noe i veien med så lenge den ikke er svart eller inneholder koffein, men rooibush bør hvertfall være trygt. Den har jo ulike smaker pluss at man kan drikke den både med og uten melk.

Skrevet

Takk for gode tips om varm drikke:)

Jordmor sa forøvrig at jeg skulle holde meg unna alt fra helsekosten, men at jeg kunne drikke den vanlige teen jeg fant i butikken, foruten grønn te da.. Ikke så glad i nype te og frukt te, men hvis jeg kan drikke hvit te er jeg jo bare lykkelig, for det er jeg veldig glad i. Gjerne med fersk ingefær og lime oppi. mmmm...

Mye rart man skal holde seg unna, synes det er snodig at det er så mange forskjellige anbefalinger ute og går...

Teen kan altså ingen ta fra meg, takk for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...