Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Er det obligatorisk med tannsjekker for gravide? Er det gratis, eller billigere? Noen som vet hvordan dette fungerer? Og... er det sant at alle gravide får svakere tenner og at de fleste får tannproblemer?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 ikke obligatorisk og iallefall ikke gratis!kan ikke skylde på graviditeten der nei:) eneste forskjellen fra vanlig tannlegetime er at man ikke tar røntgenbilder... tannkjøttet til gravide blir dårligere sies det,kan fortere blø og tennene blir svakere,men merka ikke noe til det jeg nei...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Ikke obligantorisk, ikke gratis og ikke billigere. Tenner er noe du må ordne med selv og betale for selv. Jeg har fått noen tannproblemer etter graviditeten og skal få fikset det opp i løpet av våren. Skal bli godt:-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Nei, det er ingen særbhandling for gravide. Jeg har erfart i mine to svangerskap at jeg fikk problemer med tannkjøttet. Det blødde veldig lett og var rett og slett betent. Dette gav seg ca et halvår etter fødsel. Veldig mange gravide opplever dette. Vær forsiktig med røntgen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Ingen rabatter fordi man er gravid. Man kan få noe som heter svangerskapsperiodontitt. Det er en tannkjøttsykdom. Man er mer utsatt som gravid ja. Så det er lurt å ta en tannlegetime under svangerskapet, hvertfall for en rens og puss.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Obligtorisk? Nei. Hverken gratis eller billigere. Man kan få dårlige tenner/tannkjøtt under/etter et svangerskap, hvorfor skal jeg la noen som har peiling svare på
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Ikke obligatorisk og ikke gratis. Alt fungerer som når en ikke er gravid. En er mer utsatt for tannplager, men med god tannhygiene går det som regel fin fint. Jeg har tre barn og ikke noe ekstra skader på tennene da jeg gikk gravid iallfall.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Hos de fleste tannleger kan du ta røntgen selv om du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå