Gå til innhold

Mandeloperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er Matheas mandeloperasjon og vårt sykehusopphold over :D Helt ubeskrivelig deilig at det nå er over!!

De har redusert mandlene hennes og fjernet en stor falsk mandel. Nå håper jeg hun skal få bedre vekstmuligheter og bedre søvn. Søvn spiller inn på veksthormonene og siden den falske mandelen var så stor, så sov hun veldig urolig, trengte derfor mye søvn og snorket som en full mann. Mandlene hennes dekket omtrent hele svelget slik at mat som ikke er tygd godt nok eller er for hardt kom opp igjen i retur ganske så kjapt, Trigget ett eller annet i halsen og hun kastet opp og nektet mer mat. Den dag i dag spiser ikke hun skorper, hjemmelaget pizza etc. Dette håper jeg nå endrer seg :) De reduserte mandlene pga at de ikke var betente, men når jeg ser inn i munnen hennes så er omtrent alt vekke.

Mandag tok hun blodprøver og tirsdag ble hun lagt inn. Embla i armhulen var forresten helt gull. Eneste hun hylte på var den reima som de stremmer overarmen med. Tirsdags morgen kom vi på sykehuset kvart over 7 og hun var først i køen (gudskjelov). Hun fikk litt beroligende shot også bar det inn på operasjonsstuen 8.15.

Det var helt j--vlig da hun fikk narkosen (maske). Da jeg kom ut av operasjonsstua så kom tårene. Det var så brutalt. Bare jeg tenker på det så kommer klumpen i halsen. Ringte mannen (han jobber på SUS) og ba han om å komme og holde meg med selskap og trøste meg. Operasjonen tok en halv time og etterpå så lå hun på oppvåkningen. Hun var ferdig operert 9.15 og jeg kom inn til henne 10.10. Da var hun så redd og klamret seg til meg. Gjorde vondt i mammahjertet. Så da lå jeg i sengen hennes sammen med henne til 11.30 hvor vi ble kjørt på dagpost og der sov hun oppå meg til litt før 15. Jeg turte ikke å røre en finger omtrent for det beste er jo at hun sover :) Da var vi klare for pasienthotellet og Mathea var i storform. Spiste is med pappa og tante (begge jobber på SUS) og deretter gikk vi opp på rommet hvor vi lå og så på mikkes klubbhus. Hadde med bærbar DVD - gull verdt! Hun storkoste seg med å ligge i dobbeltseng med mamma. Da vi la oss var det hun som holdt rundt min hals og klappet meg på håret :D Det var en herlig kveld bare oss to :D

Formen hennes er veldig bra. Slapp, men leker mye stille og rolig. Går på paracet ca hver 6 time. Hun drikker mye og jeg har fått i henne litt yoghurt og noen biter med skive. Håper at matlysten kommer sigende i morgen :)

Ikke nok med at jeg var bekymret for Mathea. Hjemme lå Mali febersyk og det var så vondt og ikke være der for henne. Hun holder på med noe tenner, så det er mye drittbleier også. I dag er hun feberfri. Da jeg kom hjem i dag, så var det ei lita snelle som bare klamret seg til meg. Pappa var i Oslo i dag, så tante passet henne til jeg kom hjem. Aberet var at begge jentene ville sitte hos meg hele tiden og satt den ene hos meg, så gråt den andre. Slitsomt. Jeg gleder meg vilt til å sove i kveld. Kommer til å sove som en stein siden jeg ikke har sovet godt de siste tre nettene pga denne operasjonen.

Stor klem fra alle oss her i vest

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at operasjonen endelig er over!

Må ha vært utrolig tøft å se de legge henne i narkose...hadde nok stortutet jeg.

Så bra at du fikk være med henne da hun våknet til...er ikke lett å skjønne hva som har skjedd for de små. Så det var nok en stor lettelse for henne å se deg komme og være der hos henne!

Og ekstra kos å sove sammen med deg på sykehuset tenker jeg :-) de er så skjønne!!

Uff, hørtes ikkeno greit ut å ha to små som trengte mamma på hver sin kant. Skjønner godt at de ville kose masse når dere kom hjem, selv om det er utrolig slitsomt den ene blir lei seg fordi den andre sitter hos en...

Tipper du kommer til å sove som en stein i natt...det er så utrolig deilig å endelig få sove godt når man har vært urolig og med dårlig søvn noen netter.

Håper Mathea sin matlyst snart når nye høyder hos dere :-)

Stor klem til dere alle 3 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...