Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye regner dere med å bruke på bryllupet? Altså - vielsen, klær, pynting, lokale, mat, drikke og sikkert en del annet som jeg ikke har kommet på... Og hvordan finansierer dere det? Tar dere opp lån? Sparer dere selv? Sponser foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ha et enkelt bryllup. gifter oss på tinghuset og har festen noen dager senere. Lager mat selv, sponser ikke all alkohol. Men allikevel er budsjettet vårt på 45 000 kr. og mer blir det sikkert...

Vi har fått 25 000 av mine foreldre og resten tar vi fra egne inntekter. Tar ikke opp lån. Krysser fingrene for at svigers også sponser litt :o)

Skrevet

Vi har et budsjett på 50 000kr. Vi har tatt en del utgifter underveis, spesielt det siste halvåret har vi stadig handlet inn det vi trenger.

Våre foreldre sponser til sammen 40 000kr og resten betaler vi selv fra våre lønninger.

Siden vi har handlet diverse underveis så har vi allerede vært ute med store deler av vår del.

Vi gifter oss forresten gjennom Human-etisk forbund

Skrevet

Kjekt å høre hvordan man kan forsøke å spare inn litt. Jeg skal kjøpe kjolen brukt, og satser på venninner til å sminke meg og sette opp håret mitt. Men jeg er stygt redd for at vi må spare inn på mye mer. Synes liksom det blir feil å ta opp lån for å gifte seg også...

Tips til innsparing?

Skrevet

Hadde tenkt å holde det så billig som mulig, men det baller på seg! Havner nok på rundt 55 000,- alt i alt. Får 25 000,- av mine foreldre som dekker mat, fotograf og musikk (dj). Har bestilt kjole på jkdress.com etter mine mål, kom på rundt 1200,- inkl. frakt. Må bruke noen penger på justering da den er litt stor, men der har jeg spart endel. Vielsen gjennom Human Etisk Forbund koster 3900,-, leie av lokaler 5500,-. Koster på meg både sminke og hårstell hos god frisør + prøvetime, dette er litt luxus, men skal vel bare gjøre dette denne gangen.... Har klart å spare litt penger de siste årene så det er dekket der. Ville aldr giftet med på lånte penger nei... Lykke til!

Skrevet

Kjole med tilbehør 5000

Leie av dress 2-3000

Lokale 1500

kirke 1000

bryllupskake 2000

andre kaker blir bakt av famile

fotograf 4000

Ikke levende musikk og får låne et bra anlegg

Hår og sminke 3000 hvis jeg skal ha det

drikke 5000

mat 7-8000 til 27 pers

hotellrom 2000

blir 64 til fest og regner et budsjett på max 42.000 skal gå fint. Kommer nok litt under også. Skal betale alt selv ser det ut til. legger av penger etterhvert som jeg bestiller ting.

Skrevet

vi er heldigr å får brudekjole, brudebukett. knapphulsblomster, mat og endel drikke bet av mine pluss hans foreldre.

det vi bet selv er

lokale 1200

dress 2000

blomster 600

drikke 3000

servitører 2000

fotograf 2500

bryllupskake 2100

frukt 500

dessert 500

vi regner med å komme under 25000 med det vi betaler selv, har handlet inn det jeg kanunderveis, bet bryllupskaken på forhånd, kjøpt gavekort på blomsterbutikken slik at jeg kan hente de blomstene jeg trenger da. sammen med frukt og dessert jeg ordna med gavekort på en mat butikk slik slipper vi mange store utgifter akkurat den måneden vi gifter oss men får det litt fordelt. jeg begynnte å ordne ting i januar å vi gifter oss i juni

Skrevet

hei

et tips til ringer, lever inn gammelt gull, er en del gullsmeder som tar byttegull vi har vært hos mestergull de gir 100 kr pr gram og her i byen har de og en avtale med en gullsmed som er veldig billig mot byttegull, de ringene koster veldig lite, og vi kan sette i diamant i mon ring og, vi betaler 1600 og leverer ca 16 gram, og 1000 for min diamant, mulig det blir billigere og vi har mere gull.....

sjekk opgull.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...