Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Heisann! Jeg er ny i dette forumet. Gullgutten fylte nylig 1 år, og tidligere har jeg og pappan snakket om ca 2 år mellom barna. Dvs at vi må sette i gang i juli/august. Nå er jeg litt usikker. Er jo litt babysyk og vil at sønnen vår skal ha søsken. Men slet med depresjoner under graviditeten og spesielt etter fødselen, så er litt redd for at dette skal skje igjen. Og så er jeg redd for at jeg ikke skal kunne være der 100% for sønnen vår, også fordi jeg hadde skikkelig bekkenløsning med nr 1.
Gjest yrild Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Tenker som bare det og er ikke ikke særlig flink med prevensjon... :-) Planen (med stor P) er derimot å begynne prøving i desember, så får vi se hvordan det går :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Tok en test i stad...POSITIV *gulp* Skjedde fort. Jeg er redd og glad på samme tid. Mitt barn er 14 mnd.
Grateful mom Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Hei! Det er jo litt vanskelig å gi deg råd ut i fra dine erfaringer, det er nesten noe du må kjenne på selv... Men, jeg kan si så mye som at det er ganske annerledes å gå gravid med nr 2 - når du har en snart 2åring som du også skal ha energi til. Dette er IKKE for å skremme deg på noen som helst måte, vil bare fortelle deg det Jeg hadde en fantastisk graviditet første gangen, uten store plager. Litt bekkenløsning på slutten, noe kvalme i begynnelsen, men ingenting å snakke om - om man kan si det sånn Hadde jo bare meg selv og mannen å tenke på på en måte. Men denne gangen er det altså ganske annerledes. Dvs, formen er ganske grei, har ikke hatt de største plagene hittil, men energinivået er virkelig ikke det det en gang var!! Har også begynt å få litt smerter i magen når jeg anstrenger meg litt (noe jeg fort kan gjøre når jeg skal passe på barn, middag og hus samtidig . Så jeg har blitt nødt til å sykemelde meg litt for at jeg skal ha energi og ork til å klare alt. Håper det bedrer seg litt etterhvert, har bare ca 3 mnd igjen nå Så når dere planlegger nr 2 så tenk deg nøye gjennom, og vær forberedt på at det kan bli ganske mye tyngre enn forrige gang MEN - det blir jo ca 2 år mellom våre og jeg er uansett veldig glad for at vi valgte det slik. Det blir nok slitsomt i begynnelsen uansett, men så blir det sikkert veldig artig når de får glede av hverandre også. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Takk for gode innspill :-) Ja, ser for meg at det kan blir slitsomt når man har en liten virvelvind å passe på også :-) Jeg får kjenne litt på det når høsten nærmer seg. Men må planlegges i litt tid siden jeg må slutte med medisiner, ihvertfall den første tiden. Lykke til med resten av svangerskapet! Andre som har erfaring med barselsdepresjon med nr 1 og har fått nr 2? :-) HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Har sluttet med depotplaster i februar men med ca. 4 x sex i måneden blir det vel vanskelig ...hehe... vi må bli flinkere til å få tid i sammen -ikke lette-begge i full jobb + hver sine aktiviteter og en på 22mnd som virkelig krever en del.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Har ei på 13. mnd. Prøver igjen nå. Planen er to år i mellom, men siden dette ikke er noe som kan planlegges i detalj så har vi startet nå. vil gjerne ha barn på vårhalvdelen av kalenderen. Er spent på hvor lang tid det går før vi treffer blink denne gangen. Hadde ingen fødselsdepresjon. Men er spent på hvordan et nytt svagerskap vil bli. Er forberedtt på at det kan bli noe nytt denne gangen. Hadde en ganske tøff fødsel. Kom meg psykisk greit etter det. Men bekymrer meg litt for om jeg plutselig skal få fødselsangst eller noe hvis jeg blir gravid igjen. Går sikkert greit. Men denne gangen vet vi jo hva det er vi går til å sett ov vis. Likt blir det jo ikke. Men vondt gjør det vel uansett neste gang også ;o) Noen som vet om det er vanlig å revne med nr 2 også hvis man revnet masse med nr. 1?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Her er ny pode på vei! Storebror blir 1,5 år når lillebror kommer. Graviditeten er nok litt tyngre denne gang ja - sist var det jo bare å sette seg ned å slappe av når man kom hjem fra jobb Regner med det er slitsomt selv om førstemann er noe eldre også, så sånn sett ser ikke vi noen grunn til å vente.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #9 Skrevet 7. mai 2010 Eg tenkjer på nr.2 heile tida..og har gjort det lenge. Men, gubben vil vente litt, så då blir det vel slik. *sukk!* Men eg har gitt klar beskjed om at eg vil ha MAX 3år mellom nr.1 og nr.2...so då må det skje noke i løpet av 8mnd... Leeeenge å vente!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #10 Skrevet 7. mai 2010 Vi tenker ca 2,5 år mellom gutten vår og søsken. Dvs at vi har sluttet med pillen og ser hva som skjer fremover ) Har ingenting skjedd innen august, prøver vi med fertilitetsmåler.. Det er hvertfall planen! Gutten vår er halvannet år nå, og det tok 3 mnd å bli gravid den gang. En spennende tid fremover!!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2010 #11 Skrevet 7. mai 2010 hehe...me snakker om nr 4 me....!!! har ei på 5 år,ein på 3 og minsten som blir 2 i juni.... eg har ikkje hatt depresjon med noken av dei,men faktisk svangerskap nr 3 var det eg var sprekast i....!!! Først snakka me om å prøve på denne tiden til neste år,så vart det til hausten,men no har det blitt meir og meir snakk om no.... Har fortsatt spiralen inne,men tenker eg vil ta den ut snart.....så får me sjå... folk rundt oss vil nok tru me er galne...men me ynskjer det slik,og det er opp til oss=)=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå