Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å klø, jeg klør, det kommer frem et hovent utslett, så gir kløen seg og deretter går utslettet tilbake.

Har dette på overarmene, lår og legger.

Noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her også. mest sannsynlig er dette bare tørr hud. En lege sa til meg at det var allergi, men det vet jeg er feil for jeg har ikke spist noe jeg reagerer på. Men huden min var litt tørr. Hjalp VELDIG å bruke sebamed dusjolje og smøre meg med aco-krem over hele kroppen etter dusjen. Litt klissete mgreier, men det hjelper etter noen dager. Tenk over om du bruker vaswkemiddel med parfyme i og evt om det er noen allergier som kan slå ut nå. Svangerskapskløe er ikke vanlig før ganske sent i svangerskapet sa min JM for jeg var litt redd for det. Men så lenge du ikke klør inni hendene eller under føttene så tror jeg ikke du skal uroe deg:)

Kle,

Skrevet

merker at huden min er anderledes i dette svangerskapet! mye mer sensitiv og rar.. sånn litt fra uke til uke hvor sensitiv den er.. haha jeg har egentlig vedli ok hud til vanlig.. men nå har den satt seg litt på vranga!

sikkert flere som har det sånn.. =)

Skrevet

Har ikke tørr hud og bruker allerede produkter uten parfyme, for sensitiv hud ol. Har ikke hatt det sånn før..

Kan det ha noe sammenheng med svangerskapsforgiftning?

Skrevet

kløe inni hendene og under beina tror jeg kan ha en sammenheng med leveren. Men har ikke hørt at sensetiv hud eller kløe er et synptom på svangerskapsforgiftning. Dersom du er bekymret for det burde du pratet med legen.

Skrevet

Takk for svar!

Har det (heldigvis) ikke under føtter og i hendene..

Mente bare jeg hadde hørt at det kunne være en sammenheng..

Har ordentlig med vann i beina og føttene + fingrene, så tenker litt på det..

Vet du om svangerskapsforgiftning slår ut på protein i urinprøve?

(eller kan man ha det uten proteiner?)

Høres helt hysterisk ut her:p -Tenker nok bare litt for mye...

Skrevet

hahah nei.. er akkuratt lik selv... spesielt hvis det er lenge siden kontroll eller det har dukket opp noen nye ting.... ;)

ja det dukker opp proteiner i urinen, vann eller ødem som de kaller det og høyere blodtrykk er vanlig.. noen får hopepine.. spesielt i pannen og sterke smerter på den ene siden av magen.

Hade meg en del ekstra turer på legevakt og hos legen for å måle blotrykk og sjekke urinen da jeg ble dårlig på slutten av sist svangerskap.. =)

Det er jammen ikke lett å skal sitte å tolke alt som skjer med kroppen på egenhånd i et svangerskap.. ;) men somregel så går det jo bra med de fleste..

Skrevet

Godt det ikke bare er meg;)

Syns det er ordentlig kjipt med alle disse gravidplagene man ikke helt vet hva er eller om det er normalt eller ikke!

-Selv om det aller meste visstnok er normalt når man er gravid;P

Syns jeg har mye vann i kroppen til å bare være 23 uker på vei, så jeg bekymrer meg nok litt ekstra for akkurat dette...

Har heldigvis ingen magesmerter og kjenner masse liv:)

Nei det skal ikke være lett dette her! Bare 4 (laaaaaaaaaaange) mnd igjen nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...