Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ang RØD REFLEKS I ØYNENE????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har vært inn med barnet sitt på undersøkelse ang mangel på rød refleks??

hva innebærer dette?

stemmer det at om man ikke har rød refleks så vil de ikke få røde øyne av blitsen på kamera?

håper noen kan svar meg...er kjempe stressa d jeg fikk beskjed om at de ikke fant dette til min lille på 6 mnd :(

må på videre undersøkelse til øyelege, men vil gjerne ha noen svar før evt det :)

takk for svar :)

Skrevet

Du kan jo kikke gjennom noen bilder, ja - for rød refleks er det samme som røde øyne på dem Hvis barnet har mørke/brune øyne er det ofte vanskeligere å se den røde refleksen enn hvis de har lysere, og da kan de på helsestasjonen ofte bli litt usikre. Det er en god del barn som blir henvist med spørsmål om rød refleks er normal, men veldig ofte er det "falsk alarm" og normale øyefunn. Man pleier å få time ganske raskt, for dersom det virkelig er mangel på rød refleks, kan det være tegn på f.eks grå stær, noe som er viktig å oppdage tidlig.

Lykke til:-)

Skrevet

takk for svaret :)

jeg har drevet å lest mye om dette nå,da legen på helsestasjonen ikke ville gi meg noe svar på hva det innebar.

hun har blå øyne,å har sjekket mange bilder,og på noen har hun røde øyne...håper det tyder bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...