Gå til innhold

Har vært å tatt celle prøve, fikk brev om at det var celle forandring og at de vil ta en ny prøve..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har fått den beskjeden? Var det noe galt da?

Er redd for at det kanskje skal være kreft. Litt redd for å bestillle ny time. Har den siste tiden hatt mens murringer hver dag. Ikke sikkert det betyr noe, men er litt redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bestile ny time! Ofte er det bare en kontroll prøve de må ha fordi an kan få feil svar på disse celleprøvene litt utfra når i mnd den er tatt....

Skrevet

Den prøven MÅ du bare ta.

Jeg har tatt den, de fant forandringer i grad 2.

Jeg ble operert, er 3 år siden og alle prøver tatt etterpå er fine.

Lenge siden du tok forrige prøve?

Er nok ikke kreft, men kan bli det om en ikke sjekker det og event fjerner det som kan og jeg sier kan utvikle seg.

Grusomt å vente på svar.

Skulle du bli konisert er det litt større fare for å føde for tidlig hvis du skal ha barn.

Jeg har etter opr hatt tvillingfødsel til rett tid så det trenger ikke å ha noe å si.

Lykke til, og husk: Ta prøven.

Skrevet

Det er mange som har celleforandringer (jeg antar at det er livmorhalsen du mener?). Jeg har hatt det i flere år. Du må sikkert ta en HPV-test hvis du ikke har tatt den, så blir du konisert (de fjerner cellene) hvis det er behov og etter hva HPV-testen viser. Det tar mange år å utvikle kreft, så du har nok ikke noe å frykte. Hos meg bare følger de med på forandringene, jeg vet ikke om det blir konisering etter hvert da, men antar det.

Skrevet

Vanlig, vanlig, vanlig sykdom. Det er for de fleste nok å fjerne nederste del av livmortappen med laser. Gjøres poliklinisk med lokalbedøvelse. Noe blødning etterpå og lurt å ta det med ro noen dager. Ikke stor risiko for tidlig fødsel stort sett, og er det slik at lege vurderer det som risiko vil de kunne knyte sammen livmormunnen under svangerskapet. Det går nok bra skal du se selv om det ikke er så greit nå.

Skrevet

Er en del år siden jeg tok forrige celleprøve. Tror det var i 2005/2006.

Får bare bite i det sure eplet, å få meg en ny time til gynekologen då. Håpe på det beste.

Takk for svar.

HI

Skrevet

"Den viste celleforandringer som krever videre undersøkelse i form av vevsprøve"

Litt skeptisk nå, da tlf damen ble litt rar, når jeg sa det..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...