Gå til innhold

Tok abort for 2 uker siden, angrer veldig

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg ønsker å høre noens meninger om dette.

Jeg er 18, snart 19 år. Og for 2 uker sider tok jeg kirurgisk abort. Da jeg fant ut at jeg var gravid, var jeg 5-6 uker på vei. Jeg og kjæresten min bestemte oss raskt for å beholde, og vi kunne aldri tenkt oss å ta den lille bort. Dette skulle vi klare, trodde vi.

Ukene gikk, og jeg var 9 uker på vei da jeg begynte å tenke langt langt fram i tid. Jeg og kjæresten min hadde bare vært i lag i 4 mnd, og før han, hadde jeg vært sammen med en gutt i 3 år. Jeg fant ut at eksen min enda hadde følelser for meg, og jeg hadde enda følelser for han, trodde jeg. Det endte med at det blei slutt mellom meg og kjæresten min.

Omstendighetene presset meg på en måte til å ta avgjørelsen om abort. Og eksen min fikk meg til å tro at det var det beste for barnet. Jeg må bare få sakt at under graviditeten så var jeg ikke meg selv i det hele tatt. Hormonene og følelsene tok helt styringen over meg. Viste ikke lengere hva jeg skulle gjøre.

Da jeg dro på sykehuset på undersøkelse fant dem ut at jeg plutseli var 11 uker på vei. Det var helt grusomt å ligge i stolen mens legene så fosteret på ultralydskjermen. Jeg skrek og skrek. Et par dager etter fikk jeg time til kirurgisk abort, og jeg møtte opp til timen, og dermed var det gjort. Jeg følte meg helt tom når jeg våknet. Savnet av den lille i magen var kjempe stort. Og sorgen er enda stor. Skyldfølelsen er der enda, og jeg klare ikke slutte å tenke på dette.

Nå har jeg og han jeg ble gravid me funnet tilbake til hverandre igjen, og jeg har innsett at jeg ikke var meg selv da jeg gjor det slutt å tok abort. Jeg vil så gjerne være gravid igjen. Skulle så innderlig ønske at jeg kunne tatt alt tilbake.

Jeg blir gal av dette.. Eneste jeg tenker på er å bli gravid igjen en dag. Syntes dere at jeg burde la vær å tenke sånn? Jeg vet at om jeg blir gravid igjen så skal jeg ta vare på barnet, og gi den alt det den trenger.

Jeg og han som skulle blitt faren drakk i helgen som va, og det endte meg at vi hadde samleie, til tross for at jeg burde holde meg unna det nå. Men alkoholen tok litt overhånd der ja. Jeg har enda ikke begynt på prevensjon, så jeg frykter litt at jeg kan ha blitt gravid igjen. Men innerst inne, så går jeg å håper på at jeg blir det igjen. Jeg føler egentlig at jeg ikke fortjener å bli gravid igjen.. Men jeg vil så gjerne :(

Har hørt at man fort kan bli gravid igjen etter en abort, er det noen som vet noe mer om dette?

Som dere sikkert skjønner så er jeg veldig forvirret. Men alt jeg vil er å bli gravid igjen. Alt jeg vil er å ta vare på en liten igjen. :(

Fortsetter under...

Der er veldig NORMALT å ville bli gravid igjen rett etter en abort, men det er ikke lurt rent følelsesmessig... Du er veldig ung du og din nye kjæreste burde være sammen i noen år før dere planlegger barn... Hva med utdannelse? Solide jobber? et sted å bo? Håper du er fornftig og ikke lar følelsene dine styre deg-igjen...

Jeg kjenner meg så veldig igjen i det du skriver, jeg tok abort 2 februar i år, jeg anger veldig og ønsker å bli gravid igjen.

Samtidig vil jeg helst ikke bli gravid siden det ikke passer, men vet at jeg hadde likevel blitt glad om jeg ble gravid nå, fordi magen føles så tom :(

Det er helt normalt å føle det slik når man angrer på en abort, jeg tenker hele tiden at alt jeg vil er å få babyen min tilbake.

Tenk nøye igjennom det før du gjør noe, de følelsene du har nå er mye pga anger, ikke velg å få ett barn kun pga, du må være sikker på hva dere virkelig ønsker.

Takk for svar!

Ja, det er nok altfor mye anger involvert. Og jeg vet at det beste er å vente til hodet mitt tenker normalt igjen. Har bynt på p-piller nå. Jeg får heller bare se fram mot den dagen jeg blir gravid igjen. Nå vet jeg i hvertfall hva jeg skal gjøre og ikke gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...