Meg_og_baby Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Idag var vi på meklingsamtale. Faren nekta å skrive ned hvor mye han skal ha sin sønn... Jeg foreslo annen hver helg og en til to netter i uka.. Men han vil kun ha han når det passer han! Blir så frustrert når det ikke blir noe forutsigbarhet..Jeg jobber hver 3.helg + to nattevakter annenhver uke.. Far går kun på skole. Han sier han ikke vil ha barnet når det passer for meg, kun når det passer ham... grr frustrerende!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Herregud...skjønner godt du blir forbannet!!!!! Dette er jo bare for å være vanskelig!!!! Sliter selv med en vrang x...vi skal på mekling nr to nå snart.... man blir utslitt av mindre...... Håper det er litt tak i personen dere går til som kan sette han litt på plass!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Se på det positive. Du har ikke en bf som krever hovedomsorgen, som truer deg på livet eller som er drittsekk mot deg og barnet. Du har en bf som du ikke kan belage deg på stiller opp, og da må du uansett ha andre for å passe ungen når du jobber natt og helg. Blir som om du er 100% alenemor og de gangene far har barnet kan du se på alenetid du er heldig som får.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 VELDIG enig i det siste her. Nett som jeg skulle sagt det selv. Utrolig slitende. Nyt fordelen av alenemor, fordi om det er en slitende situasjon likevel.
Meg_og_baby Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2010 ja, jeg er jo takknemlig for det. Han har nemlig truet med å prøve å få hovedomsorgen før... Har vel innsett at jeg sikkert blir 100% alene med han, så får vel bare gå igang med å finne en fast person som ønsker å være barnevakt..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Det er jo en veldig selvmotsigende tankegang av en samværsforelder å ikke ville signere en samværsavtale fordi man bare vil ha samvær når det passer en selv. Samværsforeldre som ikke har samværsavtale, ender jo stort sett opp med nettopp en slik ordning at de bare får samvær når det passer hovedomsorgsforelder. Jeg hadde ikke giddet å bruke energi på det der. Bare la ham sitter der uten en avtale. Han finner fort nok ut av fordelene med en avtale selv.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 vel min mann stilte ikke opp på megling engang ! Han spurte meg om jeg hadde noen hemmelige ting i ermet som jeg ville dolke han i ryggen med og da jeg sa nei dukket han ikke opp.. vel der satt jeg om meggler alene da.. skrev avtale at vi har delt foreldre rett, men at jeg har 100 % omsorg.. Og at jeg skal har vår fantastiske datter hver jul!! Hurra ! Annen hver påske , og han får henne 5 uker på år i ferien, samme når .. jeg har en jobb der jeg jobber hele sommeren men mindre høst og vår, så samme for meg når han tar ferie med henne.. Ellers kommer han til meg og dattra en lang helg i md.. Sendte avtalen til han og han har visst underskrevet ! hurra ! ok, jeg har ikke noe egentid osv , men heller slik en delt omsorg ! Ungen har det best hos meg .. desverre , men slik er det. Han bor alt for langt borte nå til at vi kan ha noe delt, og 4 åring kan ikke akkurat fly halve norge rundt alene heller 1 gang pr md..
Gjest marie-s Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 For å komme han i "møte" kan du jo neste gang foreslå noe slikt som at det er greit at han kan få ha sønnen når det passer han, men at du da trenger at han gir beskjed en mnd i forveien. Grunnen til dette er at du vil trenge såpass med tid for å kunne planlegge din mnd med barnepass når du er på jobb. Så klart vil han sikkert ikke gå med på dette heller så da kan du gi han: at greit men med kortere frist må han eventuelt betale barnevakt for alle de timene du hadde sagt hun/han skulle være der siden de også kan ha oppgitt noe for å kunne passe barnet. Og dersom det ikke passer for deg en dag han kommer kan han ikke bare forvente å få ha samvær, kanskje dere har besøk av besteforeldre, venner eller er på tur så det får han da bare leve med. Jeg har en misstanke om at dersom du legger det frem på en slik "enkel" og grei måte så vil han se fordelen med en fast samværsavtale;-)....legg spesielt vekt på det med å betale barnevakt, det kan fort bli 500-1000 alt etter hvor mange timer det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå