Gå til innhold

Jenta mi på fire år er et sant helvete å legge. Hjelp meg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens skjønneste jente som forvandler seg til et vil-ikke-sove-monster hver kveld.

Vu har faste rutiner med kvelds, kveldsstell, lesing og sang.

Og så begynner helvete. Hun står opp 10-30 ganger hver kveld. Følger henne inn igjen uten et ord, men hun står opp igjen likevel.

Om hun ikke står opp, drar hun leker oppi senga. Tar vi bort lekene, ligger hun og synger så som hun bare kan.

Har prøvde med klistremerker uten hell.

Hun sovner 21.30-22.00 HVER ENESTE KVELD!!!

Må dra en sur og gretten unge opp kl syv hver morgen.

Hver ettermiddag er hun så sur at hun gråter bare vi ser på henne.

What to do??? Noen kvelder gjemmer jeg meg på badet og gråter for jeg blir så fortvilet over aldri aldri å ha voksenkveld,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble sagt på ett eller anna tv program engang at barn som føler de ser for lite til foreldrene på dagtid, tar dette igjen på kveldstid.

Prøv å gi henne mer oppmerksomhet før leggetiden. Det gjorde det bedre her etter vi hadde en slik periode.

Skrevet

Når legger hun seg? kan jo hende dere bø vurdere å legge henne tidligere siden hun må opp forholdsvis tidlig.

Hvor lenge har det vart at hun har vært slik?

Skrevet

har desverre ingen gode råd. vil bare si at gutten min på 3 er helt prikk lik. Høres akuratt ut som det er tatt ut fra vårt liv..

Skrevet

Hvor i landet bor du? Så en plakat på helsestasjonen (ringsaker kommune) om et program der en person kan veilede i leggesituasjon, og andre vanskelige situasjoner.

Jeg var et slikt barn da jeg var liten. Slet nok foreldrene mine ut. Årsaken var at jeg var redd for å være alene. Selv med lyset på. Så da lagde jeg heller et spetakkel, slik at de kom løpende hvert femte min.

Tror du kommer langt med å finne årsaken til dette marerittet. Er det oppmerksomhet, overtrøtt, redd? osv

Skrevet

HUn har styrt med dette i snart et år. Det begynte etter at hun fikk stor-jente.seng. Dvs at hun flytte fra sprinkelsenga og over i vanlig seng.

I sprinkelsenga var hun kjempeenkel å legge.

Hun har vært enebarn i 3,5 år så hun er vant med mye oppmerksomhet.

Hun får mye av det enda. Jeg og pappaen har en dag hver i uka som vi gjør noe sammen med henne alene.

Hun var lenge eneste barnebarn på begge sider og de tar henne med seg innimellom. Hun elsker å være sammen med dem.

Vi begynner kveldsstell kl syv, Vi går ut av rommet halv åtte-ti over halv åtte, og det er da helvete begynner..

Jeg vet ikke mine arme råd og skal nå søke helsestasjonen om hjelp for slik som dette kqan vi ikke ha det.

HUn klager jo på at hun er redd innimellom, men det tror vi er fordi hun vil så gjerne at en av oss skal ligge sammen med henne til hun sovner.

Får hun ikke respons, så har hun vondt et sted. Hun er ganske kreativ for å få oppmerksomhet. Men jeg klarer ikke i min villeste fantasi se at hun får for lite oppmerksomhet, Hum er i barnehagen fire dager i uka og da er hun der fra 10.00- 15.00.. Ellers er hun hjemme med mamma i permisjon.

Takk for svar, damer. Jeg må nå søke hjelp utenfra får dette gå rikke lenger..:-(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...