Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 jobber minimum, selv om de ikke har relevant grunn, for å leve på bidrag av far? Jeg synes det er så mange i min venninnegjeng som jobber en dag eller to i uken, siden de kan leve godt på bidrag fra eksen.... Og gjerne klager over at de får for lite. White trash, eller bare jeg som synes denne snyltingen er forkastelig?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Kan ikke skjønne at noen klarer å leve på bidrag og få det til å gå rundt
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 det kan virkelig ikke jeg heller! får 1350 i bidrag jeg :s det er vel ikke overgangsstønaden du snakker om? der kan man bare tjene litt over 3000kr i mnd før man begynner å få litt trekk.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Mødre har da levd på "bidrag" fra menn i 99% av verdenshistorien.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 overgangsstønad i tillegg, men det er ikke poenget. hvordan kan oppegående folk ha så lav moral? hi
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 De kan ikke akkurat leve særlig luksus da ihvertfall. For bidraget er ikke akkurat allverden, om ikke alle disse venninnene dine er gift med mangemillionærer
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 De lever ikke i luksus, men det er støyten de tar for å ikke jobbe selv! Hadde de jobbet 100% hadde de hatt mer å rutte med, så det handler om dårlig moral og latskap! hi
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Men herregud da! De velger jo selv å heller leve sparsommelig og få mer fritid. Må vel være lov, så lenge de kun får de pengene de har rett på? Jobber selv bare halv stilling og får resten i overgangsstønad. Nå lever jeg ganske så godt da. Bedre enn om jeg hadde jobbet fullt. Jobber natt og det tjener jeg ganske godt på. Men nav regner jo bare utifra stillingsprosenten min, så jeg får likevel rundt om 5-5500 i os. Pluss stønad til barnetilsyn, utvidet barnetrygd og 1200 kr i barnebidrag. Dette er ikke fordi jeg har lav moral, men fordi jeg utnytter en gode samfunnet tilbyr, i en begrenset periode. I og med at jeg flytter til utlandet til sommern, sier jeg jo fra meg alle disse rettighetene da. Så jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for å ha levd slik i ett år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå