NormaJean Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Lang historie kort, gutten har hatt x-antall ørebetennelser siden januar. Var hos ØNH spesialist som fant væske i mellomøret samt trange forhold ellers. Konklusjon: Dren til høsten! Ville vente pga alder og at man nå går en "fin" årstid i møte med tanke på bakterier osv Problemet nå: Utilpass, (igjen), ingen matlyst, graver i øret, sover dårlig osv. SAMT, da jeg hentet han i bhg i dag så var det massevis av størknet verk i øret hans. Mye mer enn hva jeg har sett før. Han har ikke feber. Kan det ha gått hull på trommehinnen hans? Er det hensiktmessig å be om en second opinion med tanke på drens-innlegging? Må jeg bare akseptere at han skal ha det slik frem til høsten? Jeg liker ikke å være en "mase mamma" som renner ned legekontoret, men skjønner ikke helt hvordan vi skal holde dette gående i 4 måneder til......
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Har dere vært på sykehuset bare en gang for sjekk? Vi var nettopp inne for gang nr 2. (Rød i øret, veske og gjentatte runder med feber av uviss årsak) Vi skal inn til sjekk nr 3 om et par mnd, og da vurdere om de skal sette dren eller ikke. Hører din dårlig? Jeg er så usikker på hva vår gjør. Hvis jeg hvisker så hører hun det stort sett. Men hun har litt problemer med utalelsen av ord, og jeg synes det kanskje har blitt dårligere nå etter jul. Legen testet henne med et slik apperat. Doppler det heter? I øret. Det som skal gi en fin buet kurve, hos henne var det helt flatt på begge ørene. Når de testet henne på barsel fikk de også en litt uvanlig kurve som de kalte det. Men da mente de at det bare kom av ufordelaktige og små ører? Har dette noe med hørsel å gjøre, eller kun at det er tett? Glemte å spørre legen om hva han egentlig gjorde. (Hadde time bare to små uker etter fødsel, så var nok rimelig fjern til alt han foretok seg) Det kan vell ha gått hull på trommehinnene når det kommer verk ut? Eller det er vell mest sannsynlig? Det har forresten kommet verk ut av ørene til pia vår også de siste ukene. Vi ser det ikke på annet enn at det er litt størknet verk det har lagt seg støv/rusk i.
dolsi Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Hei! Har en øregutt på 12 som har satt i dren et par ganger. Det er nok gått hull på trommhinna når det kommer væske ut. Det er bra! Men det betyr ikke at det er over. Det han gå hull flere ganger. Anbefaler å ringe til legen du var hos på sykehuset! Fortell atter en gang hvor ille det er. Om dette ikke funker så er det bare å vente. Min gutt ble mye bedre mens han hadde drenene i men de kan jo ramle ut. Eller rettere sakt: De skal dette ut men noen detter ut for tidlig. Det er vanlig med flere kontroller. Jeg var et ørebarn selv og husker at paracet funket veldig bra når det verket som verst. Å ligge med hode høyt og ha øret ned i puta føltes også bedre. Måtte være forsiktig med å ikke snøfte inn men heller snyte meg så ikke snørra tetten noen av kanalene. Håper at noe kanskje var til hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå