Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 jeg er så LEI 2 åringens mas og kjas ved leggetid! Han "skal bare" hele tiden, og blir pottesur når han får beskjed om å legge seg! Vi holder på i 1-2 timer hver kveld, og nå er grensa nådd! Jeg er alene i kveld, siden mannen er borte, så jeg blir litt sliten etter en hel formiddag med trass (det følger jo med alderen, og jeg er glad for at han utvikler seg normalt, men sliten blir man jo lell!) så har jeg satt kroken på døra (billedlig talt) og sagt god natt for siste gang i kveld! Han tar nok hintet fort, for han er verken redd, usikker, sulten, tørst eller har det vondt. Han vil rett og slett ikke sove. Han vil mye heller leke litt til, ordne litt til i lekene sine osv osv. Men et sted må jeg jo trekke grensa! Og hvis jeg går inn hvert 5 min og sier god natt, så hopper han ut av senga og begynner å mase om det ene og det andre... Nei, nå får han roe seg ned og sovne på egenhånd! Dagens utblåsning av sliten 2 åring mamma!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Hvet hvordan du har det . Tror det eneste som hjelper er og sette skikkelig grense for at nå er det natta. Er noen kvelder hvor man må holde på litt ekstra for at det skal hjelpe, men du får lønn for strevet . Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Hvordan setter dere grensa? Min har krabbet ut av sengen og kommet ut på stua til meg i tre kvarter nå. Hva skal jeg gjøre? Går jo ikke å sette noen grense og si at "nok er nok". Han kommer jo bare ut likevel... fortvilet!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 jeg har alltid gjor det på den måten. er inne å sjekker han en gang iblandt. har aldrig gått innpå for å ''forhandle'' med han. Og det har fungert som bare pokker:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 her i huset funket det gull å lage mange faste rutiner først kveldsmat, så en episode Drømmehagen, deretter et bad eller an dusj, og så leggetid. det viktigste for han akkurat nå er å få lov å si "hadet" til alle lekene sine og tingene rundt han som betyr noe før han legger seg. så i kveld ble det "hadet bil, hadet lys, hadet møø, hadet bææ, hade mamma, hadet Pia, hadet Bo, hadet pappa" etc... har inntrykk av at det er viktig for barn å få avsluttet dagen helt før dem legger seg
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 rutinene er så fastlagte at de nesten er spikra i gølvet her i huset ja... Kvelds, pysj, puss av tenner, lese bok, synge sang, si natta til huset (han roper: NATTA HUS OG FOLK!) og legge seg i senga med smukk, saueskinn og bamse, deretter kos og nuss, gald i deg, og natta. Men i det siste fungerer det ALDRI. "Nei mamma, ikke natta, leke!".... AAARRRGGG, er blitt meget flink til å telle til 100 inni meg for å si det sånn! Men nå har han roet seg, så da vet jeg at han er mer enn gammel nok til å få denne behandlingen! Har vært så redd for at han skal bli fra seg og engstelig hvis jeg bare går fra ham når han trasser i senga (har jo hørt så mye om hjerneskader osv osv!) men heldigvis er han nå stor nok til å ta hintet HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå