Gå til innhold

Dere som ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge spiser de på hver pupp? Spiser de på begge sider ved hvert måltid?

Og hvor gamle er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dette lurer jeg også på. Har en på 6 dager og han spiser bare fra en og en side og ligger alt fra 15-30 min. Synes å huske fra hun første at hun lå mye lengre ved brystet, men klarer ikke å huske når hun begynte å trenge begge to til et måltid.

Skrevet

Jenta mi er 5,5 mnd og hun får bare en pupp ved hvert måltid fremdeles.

Jeg fullammer enda.

Skrevet

Kan svare jeg og da ;)

Min spiser bare på den ene siden, en sjelden gang på begge. Pleier å spise på begge når han spiser kveldsmat.

Men han er stort sett ferdig på 5 min.. +/- noen minutter.

Han er 3 mnd

Skrevet

Jeg har alltid gitt mine barn bare det ene brystet på dagtid, å så begge før leggetid :)

Nå er snuppa mi 6mnd, å ved de måltidene der hun får bare pupp, så ligger hun ved puppen i ca.10min :)

Da hun var liten lå hun mye lengre kanskje 20-30min. Men fra hun var 4mnd ca, så har hun sugd veldig effektivt, å ammingen har stortsett vart 10min :D

Skrevet

Gutten min har bestandig fått på bare ene sida av gangen. Og han har heller ikke ligget spesielt lenge(foruten når han sovner da..:)). Men han er stor og rund og har tydeligvis fått nok. Skal sies at jeg amma han OFTE da..nesten hver time i begynnelsen(han hadde kolikk..og ble lagt til for å få "fred"/roe han ned). Nå er han 8 mnd og jeg ammer fortsatt fra ene sida av gangen..men nå er han ikke så interessert i pupp lenger da...mest kveld og sen natt/tidlig morgen nå. Har begynt på jobb igjen, og da får han vann og grøt av pappaen på dagtid.

Skrevet

jeg gir fra begge sidene til hvert måltid og har gjort det fra han var 2 mnd,han er nå 4 mnd,

skal sies at den ene puppen ikke produserer mye,så her er han ferdig etter 1-4 minutter...favorittpuppen er større så her ligger han kanskje i 8-10 minutter.tror han er meget effektiv når han suger og han legger fint på seg så nok mat er det heldigvis!

Skrevet

Ammer fra en side ad gangen, elste fikk begge sider fra ca 8 mnd.

Begge mine bruker mor både som mat og smokk så varierer hvor lenge de ligger, men er vel mett etter ca ti minutt kanskje? Minste er bare to uker så vi er ikke så rutinerte enda.

Skrevet

Vet ikke om jeg har lite melk eller dårlig utdrivning eller hva, men med begge mine to så "måtte" jeg amme fra begge bryst ved hver amming. De var alltid fort ferdig med begge bryst (et par minutter amming fra hvert bryst??), men var relativt fornøyd når de hadde fått fra begge.

De har lagt godt på seg, fra lav fødselsvekt og fort opp til gjennomsnittet i løpet av ca 3 mnd, der de har holdt sin egen kurve siden.

Nå er yngsten 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...