Gå til innhold

Når gikk barna deres over til juniorseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 17 mnd nå og skal ha en til straks og hadde vært greit og slippe å kjøpe en grindseng til, eller er det for tidlig for henne å gå over til junior?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 2 år her.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jenta vår blir 2 nå i mai og sover ennå i sprinkelsenga si. Blir nok å ligge i den litt til, men har fått hentet meg ei sprinkelseng gratis (annonsert på finn) så da er det bare å kjøpe en madrass :)

Skrevet

Vi skiftet til sønnen vår da han var 18 mndr. (pga. problemer med å få han til å roe seg i sprinkelseng), og det gikk som en drøm :-) Ville absolutt prøvd det, i verste fall er det ikke verre enn å bytte tilbake.

Skrevet

Vi har en på 22 md og har ingen planer om å bytte til vanlig seng før tidligst om et halvt år. Han er veldig glad i senga si da. Går frivillig til senga for å legge seg om kvelden.

Skrevet

Har en gutt på 2,5 som liker å ligge i sprinkelsenga si.

Hadde termin til lillesøster i går. Hun skal få ligge i en sofie-vugga si til vi uansett hadde senket bunnen på sprinkel-senga. Kjøpte en brukt vugge på finn.no.

Tenker vi bytter når ho er ca 6 mnd eller noe. Da er vel storebror klar for juniorseng også.

Skrevet

jenta mi gikk over til juniorseng (dvs. vi gjorde om sprinkelsenga) når hun var 22 mnd. Nå i september venter vi nr 2 og til da skal hun få ny seng.

Skrevet

Gutten vår var 2,5 år når han fikk stor seng...Snuppa på 2 år ligger forsatt i sprinkelsenga...Kommer til å gjøre det når gutten vår får ny seng så kan hun overta jr senga, og en eventuel 3. mann sprinkelsenga...

Skrevet

Datteren vår byttet fra sprinkel- til juniorseng da hun var 4 år. Vi fikk ingen barn i mellomtiden, men hadde jeg fått det, hadde jeg skiftet tidligere. Med mindre det er et voldsomt leven når datteren din skal legge seg (at hun vil ut igjen av sengen etc) hadde jeg kjøpt juniorseng til henne nå.

Skrevet

Gutten vår byttet til juniorseng da han var to år gammel. Han fosøkte å klatre ut av sprinkelsenga og falt og slo seg, da syntes vi det var like greit å legge han i ei lav seng. Overgangen gikk veldig greit og han storkoser seg i "stor-gutt-senga".

Skrevet

Nettopp byttet. Vesla er 19 mnd.

Skrevet

Hei!

Våre to minste flyttet over den samme mnd som de fylte 2 år, det var stor stas, det har aldri vært noe problem, men måtte være streng de første par dagene med nr 2. (det er 19mnd imellom de minste og minstejenta sov i kurv til storesøster var klar for seng)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt juniorseng, eller en brukt sprinkelseng. Ikke vitsi å kaste bort penger på noe du skal ha noen mnd.......Får gode sengehester å ha på senga....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...