anik25 Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 hei hei:) lurte på om det var noen av dere damer her inne som tar sol mens dere er gravide?? Har tatt litt sol selv, nå snakker jeg om 15 min 2-3 ganger i uken, drikker masse vann og blir ikke varm og har det ikke ubehagelig mens jeg ligger i solen... har lest mye om at det ikke skal være skadelig på nett.. bare lurer om andre gravide tar litt sol? er 23+ 4 uker på vei:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Hei =) Jeg tar solarium 2-3 ganger i uken 15-20 min hver gang. Blir ikke varm og har viften på fullt. Siden det ikke er skadelig med strålene for den lille, så er jeg bare obs på varmen =)
anik25 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2010 godt og høre:) har du spurt jordmor om dette?? bare lurer
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Ja og legen. Strålene går bare noen millimeter inni huden så de rekker ikke inn til babyen. Jeg ligger hele tiden og kjenner på magen at den ikke blir varm.
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Men du må smøre deg godt, for du kan få pigmentflekker i huden. Det ser jo ikke så fint ut! Pga økt pigmenter i kroppen blir man lettere brun, og kan få pigmenter lettere, så man bør kanskje korte ned på tiden. Og vær forsiktig når du reiser deg, med tanke på at du ligger på ryggen.. Og kan bli fortere svimmel..
(Muskat) Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tar også 15 min 3 ganger i uka. Det er så deilig å få litt farge, synes jeg. Dessuten hjelper det på leddsmerter. Men et helvete å komme ut av senga da....hehe
anik25 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2010 men smører du deg med solkrem før du legger deg i solariumet?? skal til syden 30.mai, så da kjøper jeg høy solfaktor:) får jo lettere farge nå når man er gravid også
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Ja, smører meg. Jeg er ganske mørk og har lett for å bli brun fra før så bruker kun faktor 10. En får jevnere farge når kroppen er smurt pga fuktigheten man tilfører..
anik25 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2010 okei,takk for svar:) da blir det solfaktor på meg fremover!
Mamma/Oda Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Hei.ikke for å skremme dere men vær forsiktig med solen......da jeg gikk gravid for første gang var jeg ute om sommeren og ble sommerbrun,det jeg ikke tenkte på var pigmentflekker...i ansiktet og på magen har jeg fortsatt disse "flekkene" og de forsvinner ikke....../
Tezz78 Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kan også signere denne.... Har en stor pigmentflekk mellom øyenbrynene, som går opp i pannen.... Har prøvd alt, uten at den forsvinner.... og solen gjør det bare myyye værre.... Jeg smører daglig med faktor 50 på denne "flekken" men den har likevel blitt tydeligere ettersom det har vært mye finvær i det siste.....
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Jeg stakk innom fra 3.tri. og jeg signerer også på det at man bør være forsiktig med solingen. Jeg fikk pigmentflekker under forrige svangerskap. Spesielt på magen og brystet.. ikke noe pent i ettertid! Så denne gangen venter jeg med solingen til etterpå=) Jeg fikk solpass med masse penger på gjennom jobben..må innrømme at jeg sikler litt etter å bruke det og få den gode følelsen av å være brun igjen, men det får pent vente :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå