Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Og hu ble sur! Mamma og jeg prata om det istad, at vi kunne tatt en tur til syden i sommer, bare mamma jeg og jentungen. Jeg var sååå gira da, og skulle fortelle det til jentungen når jeg henta i bhg. Alt hun sa, etter å ha slått arma i kors og satt opp et furtetryne uten like "sååå langt?? Da blir jeg så sliten!!!" Hu har masa om at vi skal reise til syden siden vi var i Spania for 2 år siden... og når gubbelars og jeg var 1 uke i afrika i høst var det galt, for hun var ikke med. Jeg sa til henne at andre unger gjerne ville hoppet i taket av glede, og sagt ja ja ja ja ja ja, men neida, hun ble sur. Jeg ble lei meg, og det sa jeg til henne. Da fikk jeg til svar "Jeg er lei meg jeg og, og jeg kommer ikke til å bli blid igjen før du sier unnskyld" Så sa jeg at det var greit, hun skulle slippe å bli med, men da var helvette igang, for det ville hun jo... Jeg kaster inn håndkle, jeg gir opp. Jeg takler ikke dette!
prekæs Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Se positivt på det. Mulig hun har vokst av seg nykkene til hun blir tenåring......Eller kanskje ikke:P
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Hehe, jeg håper virkelig det! Om ikke har jeg kapitulert for lenge siden....
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Nei, ikke kom å fortell meg at det er normalt å bli SUR for å reise til syden i en alder av 5 år. Det nekter jeg og tro på! Jeg kjenner ingen andre unger som er så sur og negativ til alt. Men for all del, hu skal slippe å bli med
Verbena Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Det var med andre ord sånn at du fikk igjen for den bra dagen i går?! Håper å på at de er ferdige med rasinga før de blir tenåringer, hvis ikke så kommer vi til å se veldig gamle ut før vi runder 40. Heldigvis er det håp, vi må bare klare å finne det
prekæs Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 hun er nok lik mora si, tenker jeg:) Min eldste spurte om hvorfor ikke han og kunne dra på ferie til Danmark slik vennene gjorde. Han begynte å bli lei av å reise til sydeuropa i ferien.
Maddi Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 De er ikke noe bedre her i huset heller... Forrige dagen, da lillemor holdt et H.... pga gudene veit hva, bestemte jeg meg for å forsøke en ny vri. Hun hadde time out, men gikk ned fra stolen hele tiden. Da sa jeg at om hun går ned fra stolen en gang til så legger jeg vekk yndlingsfilmen hennes (Dora). Hun stirret trassent på meg og hoppet resolutt ned fra stolen. Jeg tok filmen... Mens jeg la den vekk hadde hun hentet resten av filmene. Hun kastet de nærmest etter meg mens hun ropte, "bare ta de óg!!!" Hmm... dette funket (også) dårlig... Bedre lykke neste gang.. )
Gjest mphs Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har en sur og grinete 4,5 åring her og hadde håpet at det var normalt:o) Venter enda på at trassen som startet før hun ble 2 år skal ta seg en pause.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Jeg ble superglad når mamma sa vi kunne reise til syden jeg da, om du insinuerte av jeg var sur og utakknemmelig. Nå har ikke vi for vane av å reise hverken hit eller dit, og jentungen har vært i Spania 1 gang, og på jentetur med meg til Tyskland en gang. Så spesiellt bereist er hu ikke...
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Hm, hadde vi en bra dag igår? Hehe... vi hadde en bra morning hvertfall ;o) Jeg håper hu er ferdig før hu begynner på skolen, jeg Haha. As if, lissom!
wirre;o) Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Jeg blir med! Jeg er bleieren, bruker ikke smokk, sitter rolig i flysete( kan hive litt etter pusten under landing), kan spise/sove og smøre kroppen med solkrem selv. Er sjelden sint, sur eller sutrete. Jeg er riktignok snart 30, men kan til gjengeld betale mat selv.
Villa Perlesukker Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Åååå det kunne vært datteren min jo. Jeg sa i dag at vi skulle reise på ferie. Svarer hun: neeeeei det er jo såååå langt å kjøre. Uff det er kjeeeeeeedelig. ER DET MULIG!!!!!! Thihi... jeg sier det igjen vi to Palmesus drar... og lar alle være hjemme!!!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Haha, ja det håpa du nok Joda, på sett og vis er det jo normalt og trasse, men det er ikke normalt og ikke eie respekt for foreldrene sine. Jeg har sikkert feila et eller annet sted, men er det noe jeg alltid har sørget for at hun skal være, så er det takknemmelig! Men jaggu har jeg driti meg ut der og... Min og begynte når hu var 2.... o'lykke
prekæs Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 Neida, jeg antydet ingenting. Overhør det og begynn planleggingen. Hun gleder seg sikkert innerst inne. Måtte bare slenge litt med leppa først.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 HVORFOR GJØR VI DET HER???? Det er jo ikke noe hyggelig å være snill når de bare er sure tilbake. Så på pur trass (ja, for jeg kan trasse jeg og, faktisk!) så sa jeg til lillebror etter at hun var levert ; "skal vi to dra og kjøpe en is?" Han ropte, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa iiiiiiiiis er namnam mamma! SÅNN vil jeg ha det. TAKKNEMMELIGHET! Jupp Wirre, you are in
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Nei, jeg trasser selv. Jeg bestiller ingenting før hun har vist tegn til at hun angrer, og faktisk gleder seg.
Sistah*G07*J09* Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Hehe....Tante og Onkel skulle overraske kusina mi med sydentur midt på vinteren ett år (trur ho va rundt 6år da). De gjorde bare en feil, de sa at de skulle på flyplassen for å møte bestemor Så ho skjønte ikke noe, før de satt på flyet til syden Da sa de hvor de egentlig skulle, da ble hun pottesur fordi hun ville jo møte bestemor. Da de kom til hotellet i syden, så nektet hun å ta av seg cerroxene, fordi hun ville tilbake til Norge for å besøke bestemor Så hun gikk en hel dag i syden med cerroxene på
3 små og en mamma Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Tilbød du henne is når du hentet henne? Hun er sikkert kjempesjalu på lillebror, tror du ikke? Helt klart at dere er inne i en enormt dårlig sirkel og trenger hjelp fra utenforstående til å komme dere ut igjen! Sikkert noen på hs som kan hjelpe dere.
Lovemelikeyoudo Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 Du har skrevet litt om jenta di før palmesus, men jeg husker ikke hva. Er det noe "galt" med henne , misforstå meg rett, men har hun problemer med sinne e.l?
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #21 Skrevet 5. mai 2010 Hæ? Nei, jeg ville da aldri i verden funnet på å tilby han is og ikke henne. Dette var etter hun var levert hos sin far idag (som jeg jo nå så jeg glemte å nevne, hehe) Jeg skal bestille time hos legen for jeg ønsker en utredning på henne. I samvsvar med bhg, altså.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2010 #22 Skrevet 5. mai 2010 Haha, så fantastisk! Vasse rundt i syden med vintersko, liksom ) Nudelig! 3skatter, jeg har skrevet om henne før ja...Jeg er usikker, derfor skal jeg ha henne utredet. Faren har nok adhd (iflg hans mor), og hun er veldig lik på min "stebror" som har aspergers. 2åringen forstår regler og konsekvenser bedre enn henne
3 små og en mamma Skrevet 5. mai 2010 #23 Skrevet 5. mai 2010 Er hun sjekket for allergier? Jeg vet at allergi mot melk blant annet kan gi slike reaksjoner. Sukker og hvete også.... ikke helt sikker på sistnevnte, men i alle fall melk. Er jo verdt ett forsøk? okei, men hvordan reagerer hun om du henter henne og sier på vei hjem hei, la oss gå og kjøpe en is?
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #24 Skrevet 5. mai 2010 Høres ut som en mulig reaksjon for min 3-åring, mens han på 5,5 år ville nok jublet... Håper hun kommer ut av trassen snart
3 små og en mamma Skrevet 5. mai 2010 #25 Skrevet 5. mai 2010 om du googler på asbergers og leser på symptomene, kjenner du henne igjen da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå