Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 vil gjerne snakke med noen i butikken om de forskjellige alternativene før jeg evt kjøper på nett... og om du har noe å anbefale,tips etc tar jeg imot med takk! Er jo ett hav av varianter ...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Det er jeg helt enig i! Vi ante ikke at det fantes så mange løsninger:-) Har sett at butikken Bæreglede, bereglede.no, har en god del tøybleieutstyr. Den ligger i Bidenkapsgate (kvartalet innenfor Barnevognhuset/Babyshop i Ullevålsveien). Vi fikk en slank gutt som ikke passet i noen lommebleier før han nærmet seg 6 mnd. Fram til da brukte vi brettebleier med ullbukse utenpå, funket veldig bra fram til den alderen. Nå bruker vi Bum Genious lommebleier, Ecobubs og Thirsties Duo Diaper. Ecobubs'ene er mykest (ull ytterst), men de er med knepping og har opplevd litt tisselekkasjer (bruker dem derfor stort sett hjemme). Av de andre to er vi nok mest fornøyd med Thirsties så langt, BG'en kan også lekke hvis "den renner over". Gutten her tisser masse.. Men antar at det er vår skyld, vi har ikke puttet maks med innlegg i, siden det er en slank gutt. Da skifter vi heller litt ekstra. Bruker også potte, men fra ca 9 mnds alder har han liten tid til å sitte der. Vanlig bleieforbruk per dag er nå 3-5 tøybleier. Vil tro antallet er ganske likt engangs? På natta har vi brukt engangs fra han var ca 4 mnd, før det skiftet vi oftere og da var det fint med brettiser. Den første tiden brukte også en del engangs på dagtid. Fikk fort sår hud da dessverre; Pampers var verstingen, bedre med Libero, men er nå mest fornøyd med Landlord, de holder tett i 12-13 timer på natta. Vi ser klart hvor mye mindre søppel det blir (på turer/hytta på vinteren blir det engangs, og ser da søppelmengden veldig godt). Bæsjelekkasjer har vi ikke opplevd i tøybleien, den holder seg mer på plass og blir ikke "grist utover" på samme måte som i en engangs. En bonus jeg har sett flere nevne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå