Gjest Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Vi hadde wok til middag idag, og brukte Phad Thai woksaus til. Datteren min syntes det var kjempegodt, men etterhvert syntes jeg selv at det ble litt sterkt, og ble bekymret for henne.. Hun var litt grinete, men om det er fordi hun er trøtt etter bhg eller fordi maten var "så sterk" vet jeg jo ikke. Hun har det greit nå, leker og tuller som vanlig, så virker ikke som om hun ble syk av det liksom. Men er det OK med chili til "så små" barn? Når jeg sier chili, mener jeg at på innholdsfortegnelsen til woksausen sto det chili, vi brukte altså ikke fersk chili i maten..
Gjest ->>- Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Helt i orden. De sier fra selv om det blir for sterkt. Noen får løs mage av sterk mat.
Gjest yrild Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Vå® lillemann liker mat med chili, men det har jo ikke akkurat vært HOT da ;-)
Ugl@ Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Litt chili er helt ok, og barn nekter gjerne å spise hvis maten enten smaker vondt eller blir for sterk er min erfaring. Husker godt da pappa var litt for spenstig med spanskpepper i bacalaoen, de voksne satt med svetteperler på panna mens guttungen satt å trappa innpå, han var da 2år gammel. Ble ikke syk av det heller, faktisk verre med for salt mat. Mannen kjøpte en gang en slik hermetikkboks med brun lapskaus, den var så salt at den ikke var spiselig faktisk. Ungene spytta ut med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå