Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Del Skrevet 5. mai 2010 Noen som har hørt om dette før? Jeg ble operert for endometriose i Desember. På etterkontrollen i Januar fant de ut at jeg hadde delt livmor. Skulle på MR å sjekke dette nærmere, men ble i Januar gravid, og MR ble avlyst. Fikk beskjed om at sjangsen for abort var større, men at jeg ville bli nøye fulgt opp. Mistet i 8uke i Mars. Da ble det bestilt ny MR som jeg var på for to uker siden. Idag morges ringte legen meg for å gi meg svar på MR, og videre info om operasjon og fjerning av skilleveggen jeg hadde, eventuelt. MEN operasjon blir det visst ikke. MRen viste at min livmor er helt delt, dvs jeg har to stk og to stk livmorhalser. Skjeden min har jeg også dobbelt anlegg av eller hva jeg skal si. Skjedeveggen er vel delt i to lettere sagt. Har også to livmorhalser. Har noen opplevd dette før, eller hørt om noen som har hatt dette? Legen sa det ikke var vist å opererer, når det ikke er noe skillevegg å fjerne. Alternativet er å fjerne venstre livmor, som er minst, men syns ikke dette var nødvendig. Mye pga at jeg har sex i høyre skjededel også, å det er her jeg vil bli gravid. Siden jeg ikke har opplevd store problemer med to skjeder, så vil de ikke gjøre noe. Så da var det bare å prøve bli gravid igjen. Men sjangsen for abort er der, men det er ikke noe å gjøre noe med. Vil bli fulgt opp nøye. Veldig kjedelig å trist på en måte dette her, med tanke på at sjangsen for abort er større, og at dette vil følge meg i alle svangerskapsukene. Jeg har ikke mindre risiko for å miste før uke 12, enn jeg har etter uke 12. Aldri hørt om lignende før, så håper noen andre har det samme? Så vi får bare prøve å bli graivde,å krysse fingrene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141815756-to-stk-livmor-livmorhals-og-delt-skjede/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå