Gå til innhold

Mannen min lar ungen være alene sammen med hunden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 5mnd. Når han sitter i vippestolen, går jeg aldri fra ungen når hunden er på stua.

Har hatt flere diskusjoner med mannen. Situasjoner der jeg er kommet fra badet ol. Da mannen er gått ut i bilen, hentet posten, står ute å prate med naboen.

Mannen mener jeg er en hønemor og ikke må bekymre meg. Hva mener dere?

Skrevet

Så lenge jeg hadde vært i nærheten så jeg hadde hørt om ungen hadde satt på sirenene så hadde jeg ikke kviet meg for å gå fra ungen sammen med min hund. Men hun er vandt til småbarn. Du kjenner best din egen hund... Hadde jeg ikke turt å gå fra ungen aleine med hunden tror jeg ikke jeg hadde turt å ha hunden i det hele tatt.

Skrevet

Du skal aldri ALDRI stole på en hund når det gjelder barn!!! De kan plutselig føle seg provosert eller bli sjalu eller noe!

Kjenner ei som ble bitt fordi foreldrene lot hunden være alene med hun når hun var liten. Dette var verdens mest rolige hund, og foreldrene stolte på hunden, men han bet jenta i fjeset. Det gikk bra, men hun har et stort arr enda!

Sier ikke dette for å skremme, men håper du får mannen din til å tenke litt!

Skrevet

Men du... er det ikke litt sent at du kommer når ungen har "satt på sirenene" og hunden står der med tenna i ungen din???

Skrevet

Nei, små barn og hund skal ikke være aleine sammen. Jeg er nesten vokst opp i en hundegård (foreldre som drev på med oppdrett da), og vi var ALDRI aleine med noen av hundene.

Hunder kan være de mest fantastiske dyr, de har reddet og hjulpet mennesker i hundrevis av år. Men det er et dyr, og det finnes nok historier om verdens snilleste hunder som har skadet eller drept barn.

Det koster så lite å ta med seg hunden ut når man henter post eller prater med nabon, så jeg syns absolutt ikke du er en hønemor. Men at han heller er slapp, uansvarlig og ikke vet bedre.

Skrevet

Ansvarsfulle hundeeiere lar ikke hunder og barn være sammen alene, uansett!

Hilsen 4 hunds eier og hundeinstruktør

Skrevet

For å si det slik: En hund bør være såpass pålitelig at det lar seg gjøre.

MEN (og det er et stort men!) en kan aldri vite! Derfor så skal det ikke skje! Når vi hadde hund så tok jeg enten hunden eller ungen med meg på do selv om det bare var for ett minutt. Hjalp ikke om døren var åpen, man gambler ikke på at det går fint med et i utgangspunktet villt dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...