Gå til innhold

hvor mange ganger kan man bruke et håndkle før man vasker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskusjon mellom mannen min og meg.

Hva er vanlig i de norske hjem?

Skrevet

2-3 ganger og så i vask

Skrevet

Kan og kan... Jeg vil si 2-3 ganger, men jeg har da hørt urovekkende mange som bruker samme håndkle i flere uker.

Skrevet

vi dursjer hver dag og bytter handduk en gang i uka...synes ikke det er så ille...

Skrevet

Om det lukter godt trenger du ikke skifte.

Skrevet

Situsjonen er slik at både mannen og jeg dusjer hver dag. Jeg er oppvokst med at håndkleet bruker man ihvertfall 3-4 ganger. Så når jeg er ferdig henger jeg det slik at jeg kan bruke det neste gang. Men det blir aldri slik, mannen skal dusje tar han håndkleet, slenger det i skittentøyskurven, + sitt eget på gulvet.

så ender opp det en kjempestor klesvask. Siden jeg er i perm er det jeg som gjør husarbeidet.

HI

Skrevet

Jeg bruker de bare en gang før jeg vasker de.

Skrevet

Det er uøkonomisk og lite miljøvennlig å vaske håndklærne bare etter å ha brukt de en gang mener jeg. Her i huset brukes de i allefall 2- 3 ganger før de vaskes.

Skrevet

synes at på bruke en handduk en gang er alt for luksus,man er da ikke skitten ETTER at man har dusja vel?? hva med å tenke på miljøet/økonomien? blir faktisk dyrt om man skal holde på å vaske alt etter bare en gangs bruk og tenk på alt vannet man bruker unødvendig ved å vaske så ofte!Synes han er en egoist...

Skrevet

Dere som bruker håndkledet flere ganger:

Hva gjør dere med tanke på rumpe/ansikt? Vil helst ikke tørke meg i ansiktet med et håndkle som allerede har vært i rumpa.

Og hva med håret? Samme håndkle, eller?

Skrevet

Bruker det ca 3-4 ganger før jeg bytter det.

Skrevet

Da vil jeg anbefale deg å vakse rumpa di så pass den er ren. Dessuten graver du vel ikke håndduken opp i rumpa eller? Man bruker selvsagt et annet håndkle til ansikt/hår.. Men vi som vasker oss skikkelig er rene når vi kommer ut av dusjen.

Skrevet

For å svare på rumpe/ansikt-problemet:

Ansiktet tørker jeg med midten av håndklet, underlivet med kortenden. Verre er det ikke.

Så bruker det nok en 3 - 4 ganger før det vaskes, men passer på å henge det skikkelig opp så det tørker fortest mulig og ikke får enorm bakteriedannelse.

Skrevet

Bruker håndkle ca i ei ukes tid. Dusjer ca annahver dag.

Henger det opp til tørk mellom hver gang. Vasker det selvfølgelig før, om det lukter vondt av det.

Bruker eget håndkle til underlivet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...