Gå til innhold

Jommen sa jeg "moderat" svangerskapskvalme...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Målinger hvor man har sammenlignet kvalmeintensitet, viser at morerat svangerskapskvalme kan sammenlignes med intensiteten noen opplever etter en hard cellegiftkur" (klikk.no)

På tide at leger/arbeidsgivere ikke bagatelliserer kvalme hos gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh interessant - jeg har tenkt litt på akkurat det...

Skrevet

Forferdelig sammenlikning......cellegift får man så man kan leve, kanskje bli frisk fra sykdom, ikke dø, eller kanskje bare for å forlenge den tiden man har igjen.....men svangerskapskvalme fører da ihvertfall til noe godt, et nytt liv....som bor inni magen....en baby

Skrevet

Ja, nettopp på grunn av det du sier der er det noe jeg har tenkt på... Det er temmelig uutholdelig med den svangerskapskvalmen når det står på som verst... men man har jo et fantastisk lys i enden av tunnelen ... og jeg må virkelig si at i mine tunge stunder har jeg tenkt på dem som går igjennom kvalme pga cellegiftsbehandling og alt som er rundt det....

Skrevet

Å herregud...jeg sammenlignet jo ikke å være gravid med å ha kreft heller da. Det er selvfølgelig neo helt annet å få cellegift enn å gå gravid, men KVALMEN kan jo være like ille fordet?

Å holde ut kvalmen, derimot, er sikkert lettere når man går gravid, fordi det er jo et tegn på at minsten lever og har det bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...