Gå til innhold

gravid og jobbintervju.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er 14 uker på vei, og på jobb intervju i dag, hvor eg fikk jobben å starter neste mnd. fortalte ikke at eg er gravid, ska jo ikke ut i pemisjon før oktober. men eg skal på opplæring i juni og juli og skal ta over en stilling til høsten. så da blir jo eg nesten akkurat ferdig med opplæringa før eg skal ut i permisjon. føler meg sleip som ikke sa det, men ville nok ikke fått jobben om eg sa noe.

når bør eg si noe?

heldigvis var arbeidsgiveren naboen min da eg vokste opp, og har barn selv (kvinnlig) så håper det går bra.

men har allerede begynt å få mage, så syns jo litt, er andregangs, så magen syns jo letere da.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på..

Er snart 5 mnd på vei, og blir mest sannsynlig ansatt som renholder nå.

Etter mye fram og tilbake om jeg skal fortelle det eller ikke, har jeg vel egentlig kommet fram til at jeg ikke skal si det, jeg er nødt til å tenke på meg selv og jeg trenger disse pengene for at jeg skal få en brukbar inntekt det året jeg går hjemme.

Du er ikke pliktig å si at du er gravid, det er ganske nylig kommet nye regler rundt dette, og du må på ingen måte fortelle det.

For å være gravid er ingen sykdom, og man skal ikke diskrimineres pga av det.

I ditt tilfelle er du ikke så langt på vei enda, og det er fortsatt tidlig, kanskje du har dine grunner til å ville vente med å si det?

Du har i hvertfall fått jobben, og mulig det blir lettere å fortelle det etterhvert når du har blitt litt varm i trøya :)

Men er sikkert lurt å si det etterhvert, siden det er en jobb du sikkert vil beholde ei stund..?

Dette er bare mine tanker :)

blir jo nødt å fortelle det etterhvert. men du må jo si det 3 mnd før du skal ut i permisjon. å perm starter jo 3 uker før fødsel. så du må jo si det til arb giver når du er litt over 5 mnd.

har tenkt å fortelle venner og kjendte neste uke etter ul :D så eg forteller nok arb giver det snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...