Snuppa! Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Alle spør om han er snill, husker det når jenta mi var baby og, alle spurte om hun var snill. Så om babyen skriker 24/7 er han slem da eller?? hehe, jeg bruker å svare, ja, han er en ROLIG baby.
CMH Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Mulig det er en feil måte å ordlegge seg på ja. Men er vel aldri sånn ment. Kolikkbabyer er jo ikke slemme akkurat
Gjest Nabaat Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Jeg syns det der er flisespikkeri. Alle vet at ingen barn er slemme. Det er jo ikke det folk mener. Men det er fint at du har tid til å tenke så mye på meningsløse ting smo det der. Da har du et godt liv.
Gulosten™ Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Ja jeg syns det er et helt hårreisende ordvalg. Men umulig å vite at det er teit før man får barn selv. Da har man radaren innstilt på at alle babyer er "snille!, og hvis de ikke er det er de bortskjemte. Og man aner ikke at så små kun agerer utifra instinkter.
BlåBlå Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Ja det er jo det, men gidder ikke kommentere det ovenfor de som sier sånt. Bare å jatte med. Det er jo en så vanlig ting å si, og alle forstår jo betydningen av det. Mye som er feil ordvalg om man tenker etter.
second_time Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 På bygda hvor jeg bor spør vi alle hverandre om babyen er snill. Det vi mener da er; " Har barnet det bra? Spiser barnet godt? Sover ok? osv" Vi legger noe helt annet i spørsmålet enn det faktisk ordene sier. Jeg synes det er en koselig tilnærming fra andre som har omtanke jeg :0)
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Det er vel bare sånn folk ordlegger seg og ikke noe jeg gidder å henge meg opp i. Skjønner jo hva de mener.
erteposen + 4 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Jeg får fnatt av voksne som kaller babyer snille. Når noen spør om tvillingene er det, så sier jeg at de er onde:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Ser på det som second_time over her sier:) Forstår det mest som om babyen har det bra, spiser bra, sover bra osv, osv... Henger meg ikke opp i det og har selv spurt andre med babyer om de er snille:) Men, jo, kan se at det kan bli litt feil om man tenker snill som i "voksen-snill"...
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Ja, jeg synes det blir litt feil, men samtidig har jeg nylig brukt det ordet om babyen min selv. Han spiser godt, sover mye, er rolig og tilfreds, så er jo egentlig det jeg mener. Samtidig tok jeg meg i det og fikk ordentlig vondt inni meg, for eldstemann skrek mye og sov veldig dårlig. Det gjorde ham jo ikke noe mindre snill fordet, han var jo syk.. Skjønner at folk ikke mener noe vondt med det når de spør da, er vel egentlig bare en slags samlebetegnelse.
wirre;o) Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 hehe.. jeg pleide å svare; ja, i den grad babyer kan være slemme, så er han/hun snill.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Reagerer ikke så mye på det når andre folk (in real life) sier det, for det er liksom så vanlig, men av en eller annen grunn gjør jeg det når noen skriver det her inne Vi er jo så inne i babylivet og hele den pakka der, at jeg stusser litt over at de synes det er en riktig betegnelse å bruke på babyen sin.
prekæs Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Tenker ikke på det og regner det kun som småprat, men skjønner jo at man må begynne å veie ordene sine i alle sammenhenger.
NostraStoria Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Flisespikkeri! Det er jo ikke ment på den måten, men skjønner at det fort kan misforstå da ingen babyer er slemme fordi de skriker heller. Snill= rolig ja Hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær? Hmmm, jaja.
NostraStoria Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 "Fort kan misforstås" mente jeg..gikk litt fort i svingene her.
Mandalas Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 Ja, det er selvsagt feil, men jeg bryr meg ikke noe om det.
mozell Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 Jeg skjønner hva folk mener når de sier slikt, og har nok sagt det selv både om egne og andres barn. Så om det er "feil" valg av ord, så tas det overhodet ikke ille opp her.
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er enig i at det ikke er riktig ordvalg, men jeg forstår jo hva folk mener når de spør. Pleide å svare at jada, hun er kjempesnill, men hun sover ikke noe særlig!
Vilja<3 Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Ja absolutt! Mange som bruker det og de mener det nok ikke på den måten. Men jeg bruker aldri det ordet om babyer og heller ikke om større barn. Alle barn er snille:)
Pixie Power Skrevet 6. mai 2010 #20 Skrevet 6. mai 2010 Alle skjønner vel hva som menes med det. Har aldri brydd meg om å reagere på det, eller tenke noe ekstra over det.
Høna08 Skrevet 6. mai 2010 #21 Skrevet 6. mai 2010 Jeg synes i utgangspunktet at det er helt greit å bruke ordet snill, alle skjønner jo at man ikke mener at babyer er slemme ;-) Men det forandret seg litt da jeg fikk poden og han hadde kolikk. "Alle" jeg møtte på spurte jo om han var snill (i den forstand at han skrek lite og sov godt, og det gjorde han ikke) og hva svarer man da? Eeeeh, nei, ungen min er ikke noe snill han. Gnagde nok litt det der når jeg sto midt opp i det. Så nå prøver jeg å unngå ordet når jeg treffer andre og spør heller om ungen er rolig :-)
lille sprelle Skrevet 6. mai 2010 #22 Skrevet 6. mai 2010 Det har du rett i! Men nå var fokuset litt annerledes hos oss, for jeg hadde pre- og dysmatur. Når noen spurte hvordan hverdagen var, så fikk de beskjed om at det var 2 av 3 timer døgnet rundt som gikk til stell..... Det jeg imidlertid synes var litt rart var alle som trodde det var så mye mer strevsomt å være hjemme enn på sykehus! Det var en lettelse å komme hjem. Da slapp jeg en hel haug med leger, jordmødre og andre som hadde så utrolig mange meninger om hva jeg skulle gjøre - gjerne motstridende....
Två små trollungar Skrevet 6. mai 2010 #23 Skrevet 6. mai 2010 Ble litt irritert når noen spurrte meg om mine barn var "snille", selv om jeg forsto hva de mente. Det ble nok ikke bedre av at mine jenter sov lite og var ganske krevende babyer, og jeg var veldig trøtt og sliten. Pleide å svare at de var veldig snille, men at de aldrig sov mer enn maks et par timer om gangen og helst hadde lyst å stå opp i 3-4 tiden...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. mai 2010 #24 Skrevet 6. mai 2010 Er nok feil valg av ord ja, men jeg bryr meg ikke noe om når folk spør om det.. Skjønner godt hva de mener, og skjønner at de ikke mener babyer er slemme.. Synes et annet ord er mye verre, og det er: renslig.. Når de har slutta med bleie.. "Ja, så fint han er renslig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå