Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer på om det er andre her som har byttet jobb i løpet av graviditeten og vet om det har noe å si for fødselspenger?

Jeg er 23 uker nå, og vil være ca 6 mnd gravid når jeg eventuelt signerer ny jobbkontrakt. Med oppsigelsestid rekker jeg ikke begynne i jobben før jeg går rett ut i permisjon. (de ville likevel ansette meg, så ikke nøl med å søke på jobb selv om man er tydlig gravid jenter! :-) )

Dersom lønnsforholdet er identisk - vil jeg da tape noe på å bytte jobb rett før jeg går i permisjon? Dersom jeg ikke rekker dette før permisjonen - er det mulig å bytte arbeidsgiver etter fødselspermisjonen er startet??

Fortsetter under...

Du tjener opp retten til foreldrepenger før du går ut i permisjon og har du da ikke startet i den nye jobben er det lønnen fra din nåværende jobb som legges til grunn.

Siden du da ikke lenger jobber der er det NAV som vil betale ut foreldrepengene dine direkte til deg.

Du kan bytte arbeidsgiver når du vil, men det vil ikke ha noe å si for foreldrepengene dine om du ikke fysisk har startet i den nye jobben.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...