Gå til innhold

"kvinne, slipp nå til din mann!!" Satan, jeg er så lei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frustrert over flere innlegg jeg har lest her siste tiden..

Har sett dette maaange ganger her inne: Damer som spør om råd og hjelp i ulike situasjoner, og som ofte, VELDIG ofte får til svar:

- la nå mannen din få være med på avgjørelser om barna

- har ikke mannen noen han skulle sagt?'

- du bestemmer da ikke alt alene, rådfør deg med mannen og hør på hans meninger også

- la barna få mannens etternavn, det er det minste du kan gjøre for han!

- muntre opp mannen når han er flink med barna, han trenger ros og omsorg!

- mannen kan da i det minste få ta denne avgjørelsen alene, han er tross alt pappa til barnet.

- du har fått mye oppmerksomhet under svangerskap, la nå pappa få sin del nå

jeg sier bare; What the fuck?!

Man skulle tro at mannen, faren til barnet/barna, er en helgen som må tilbes og tas hensyn til 24/7, mtp barna.

Sitter mannen inne med barna en kveld mens mor er ute, ja da er han "barnevakt".

Tar man mors etternavn istedefor fars, ja da robber man mannen for all ære.

Kan fortsette i det uendlige..

JA, far er en veldig viktig person i barns liv, men er så lei dette med å plassere han på en høy hest. Det burde være en FORVENTNING at far tar sin del av ansvaret av barna og sin del av stellet. Han skal da slettes ikke roses opp i skyene når han gjør noe "riktig" med barna, bare for å få mersmak. Han er da ikke en hund!

Og er så lei de argumentene at mor har det nærmeste kontakten med barna naturlig, og derfor kan hun fin "gi fra seg" mye til far, og muntre han opp...

Hva med mor da som har gått gravid i 9 mnd,og i tillegg har gjort verdens viktigste jobb: føde et barn?

Ja, nå blir mange av dere å si at mødre får nok oppmerksomhet, så la oss fokusere litt mer på fedrene når det kommer til navn og dåp, blant annet, men er det slik at siden mor naturlig har den nærmeste kontakten med barnet, så har hun ikke så mye hun skal ha sagt ellers?

Hun kan liksom ikke få i pose og sekk..

Nei mødre er mødre! Det er MØDRE som har båret frem barnet, og det er mødre som gir dem mat. Nå skal ikke fedrene settes helt til siden. Men i saker som om hvor barndåp burde være, og hvilket etternavn barnet skal få, så er da det ingen grunn til at mor skal "gi seg hen" til far, bare fordi at han har "så lite" med barnet å gjøre...

Nå ble dette veeeldig dårlig forklart og rotete, men håper dere skjønner hovedpoenget;)

..og nei, jeg er ikke en mannfolk-hater.

Og samboeren min har like mye han skulle ha sagt når det gjelder barnet vårt som jeg. Men ingen kan komme å bruke det argumentet til meg om at "han er jo faren, la han nå få denne ene tingen siden du har alt det andre..."

Skrevet

110 % enig med deg!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...