alfaalfaalfaalfa Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er så innmari lei og eitrane forbannet over biomor som skal ha, ha og ha. Et evig mas på far som betaler så lite i bidrag og så videre (betaler 5000 kr for to barn). Hun har så dårlig råd at barna kommenterer det til henne, sier hun. Vi ser jo at de ikke har dårlig råd i det hele tatt pga ny bil og 4-5 utenlandsreiser i året. De har de siste 5 årene bodd sammen med kjæresten til mammaen, så man skulle jo tro at han betaler for seg selv... Mannen min har lav inntekt, eier ingenting, men det ser hun ikke. Vi har også to barn i sammen, som jeg betaler alt fordi mannen min ikke har så mye mer enn til seg selv. Jeg vil bare ha en slutt på maset, og har innmari lyst til å sende henne en mail om at hvis hun virkelig har så darlig råd skal hun selvsagt få en "bonus" fra meg, siden hverken hun eller kjæresten hennes er i stand til å "spare mannen min" for alt dette pengemaset. Tenkte en 4000-5000 kr. Regner ikke med at hun tar imot det, men da har hun ihvertfall ikke så dårlig råd som hun skal ha det til. Hadde du tatt det imot hvis du ble tilbudt dette fra stemora til barnet ditt?? Jeg gidder ikke å gi de pengene til mannen min, så han kan gi de videre... Da er ikke hensikten oppnådd, for da tror hun at hun kan spørre om mer senere. Jeg blir bare så dritlei hu kjerringa der...
Mammaen til Isak Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 hæ????? Altså når hu mener mannen betaler for lite bidrag tar hu sikkert i mot pengene fra deg med glede. Og jeg trur neppe du vil oppnå noe forandring.
Lykkelig med 2 søte små:) Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Enig med mammaen til Isak.. Tror nok du kun blir 4000kr fattigere.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 nå er ikke jeg skilt og har ingen ste barn heller. men må si at jeg syntes det virker underlig og tror ikke det der vil løse problemet ditt. men dere trenger kansje å sette dere ned alle sammen og snakke om dette. barna har ikke noe med å få vite om mor har dårlig råd og mener at pappan deres ikke betler nok de er barn og skal ikke stilles i en slik situasjon om det er tilfellet her. ville vel kansje bedt henne kontakte noen som kunne gitt henne økonomisk rådgivning slik at hun kunne lært seg og bruke de midlene hun har. hun er hovedforsørger for barna. og far betaler det han skal . plus de støtteordningene somm finnes. dett er hennes utgangspungt mener hun at hun ikke har råd til de klær og utstyr barna trenger må hun rett og slett kutte ned på andre goder som kostbare ferier og kansje kjøpeen billigere bil. kan hun skaffe seg en bedre betalt jobb? så til biofar hvorfor klarer han knapt å betale for seg selv? har han ikke en jobb er han student er han trygdet syk el. eller kan han skaffe seg en bedre betalt jobb slik at han kan støtte bedre opp økonomisk hjemme hos deg og betale litt mer i bidrag? jeg trenger ikke svar på dette bare ville opplyse temaet litt for deg.
Libido- Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 hehe synes det var en knall ide. Om hun ikke er så frekk at hun mottar da =P Håper det virker på den måten du vil, at hun holder kjeft heretter.
Verbena Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Hvor mye er barna hos dere? Hvor gamle er barna? Når ble bidraget sist justert? Hadde hun samboer sist bidraget ble justert? Har de privatavtale eller gjennom nav? Samværsforelder har jo rett på fratrekk fra bidraget for hvor mye de faktisk har barna sine. Og om mor har samboer så skal det regnes med at de er to voksen personer i husholdningen som skal bidra økonomisk. Om de har privatavtale så vil jeg anbefale deg å sjekke ut bidragskalkulatoren til nav å se om det han betaler stemmer. Og muligens ta bidraget gjennom nav. Sånn som jeg leser at denne moren er så tviler jeg på at hun har skamvet nok til å takke nei til penger fra deg. Så jeg ville ikke tilbudt henne penger nei.
BlåBlå Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Det der ser jeg ikke poenget med. Da er det bedre du kjøper klør/utstyr som ungene hennes trenger om det er det det står på. Da vet du ihvertfall hva pengene går til.
Teline Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Jeg synes det er en svært frekk ting å gjøre. Jeg kunne aldri gjort det. Hadde noen vært så frekk å gjøre det der mot meg hadde jeg tatt pengene før de fikk sukk for seg for så å gi dem til en veldedig organisasjon Jeg hadde latt mannen min ordne opp i situasjonen for ikke å risikere å lage en stor konflikt.
rosa og en blå Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 er 5000 lite bidrag? oj.. søstra mi får 650 kr fra faren i mnd. faren ser barnet nesten aldri. kjøper aldri en sykkel, kle eller tar han med på kino eller noe.
OsloMor Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 HI, du fremstår som en smule,,,,eh besatt. Det finnes jo noe som heter bidragskalkulator på nav.sine sider, hva med å bruke den dersom mannen din mener han betaler for mye ifht. inntekt. Hva du har med saken å gjøre er jo fullstendig irrelevant egentlig, hvorfor skal du blande deg opp i denne bidragssaken? Tror du gagner barna eller noen andre i denne saken. Må bare si at jeg blir skremt over hvor mange besatte stemødre det finnes....
Gjest eelis+kian Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Å hjelp. Det finnes voksne måter å løse denne konflkten på.
Gjest yrild Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Få NAV til å regne ut bidraget på nytt. Evt regn ut selv på nytt og hvis dere kommer til en lavere sum ta en samtale om det... kanskje det stopper klagingen. En samtale må vel uansett til i forhold til å sette Pappaen i et unødvendig dårlig lys. Ellers så synes det for meg som om en del av problemet her er din mann! Dette er ikke noe du kan blande deg borti uten at det blir dumt.. det er din mann som må ta tak og gjøre noe med det.
lille sprelle Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Jeg mener du skal ligge unna og så må mannen din ordne opp i dette. Du kan jo finne ut hva han mener og se hva han egentlig vil. Dersom han selv er klar for å ta et oppgjør, så må du støtte ham og backe ham opp, hvis ikke, så får du holde deg unna!
ny vestfold Skrevet 6. mai 2010 #14 Skrevet 6. mai 2010 det har nok ikke dårlig råd, de bare bruker pengene feil....grådighet! Om de har dårlig råd: - Hvorfor ny bil? -hvorfor 4-5utlandsturer i året? har din samboer fått fastsatt bidrag av nav?....jeg synes 5000 er mye,når han har lite inntekt. jeg er alene m/1barn,og får bidrag fra barnefar,som er fastsatt av nav. Jeg har masse utgifter som alle andre,spiser ute 1gang i mnd,jeg holder alt av utstyr + sfo til mitt barn.allikevel klarer vi å spare masse hver mnd,ta en ferie i året,og ha det godt,og alt det bygger på priotering! anbefaler deg å heller sende henne en mail med de spørmålene om ferier og bil,og ikke gi henne penger...det er ett program som heter luksusfellen,synes hun høres ut som en god kandidat
neste*gang Skrevet 6. mai 2010 #15 Skrevet 6. mai 2010 blir bare provosert når ekssvigerfamilie kommer med pengebunkene uten å vite om jeg har dårlig råd eller ikke. De antar at jeg trenger penger fordi jeg ikke bor sammen med eksen lenger.. hadde jeg gått å mast på eksen om å få mer penger hele tiden, så hadde jeg frekt og gladelig også tatt imot 4000 som du hadde servert på døra. DERIMOT, hvis jeg ser denne damen rett.. så vil hun leve flott og har et høyt pengeforbruk både for seg og barna. SÅ da hadde jeg heller samlet i sammen en MASSE brukt klær til barna tatt med to store bæreposer og banket på døra hennes og sagt som så: siden dere har så dårlig råd har jeg samlet inn litt klær til dere, og ting og tang fra naboer og kjente og kjære. Det er jo forferdelig synd at dere ikke klarer dere på de inntektene dere har... (da hadde det nok gått en stund før hun ba om penger igjen)
velger nick en annen dag Skrevet 6. mai 2010 #16 Skrevet 6. mai 2010 "Jeg blir bare så dritlei hu kjerringa der..." Det er kanskje her kimen til problemet ligger? Dersom mannen din tjener så lite som du gir uttrykk for bør han be NAV se på bidraget på nytt. Han må betale alt for mye i forhold til inntekt... Så lenge barna har det de trenger hos mor synes jeg ikke du har noe som helst med å bry deg med biomors økonomi. Man blander seg ikke opp i naboens pengebruk, gjør man vel? Synes det er frekt å gjøre som du skriver her ,og jeg lurer på om du ville våget å gjøre noe slikt ovenfor noen andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå