mams1979+2små Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg skal ha 80% lønn, og dermed forstår jeg det slik at vi har 56 uker + ferie.. Jeg vurderer å ta noe ulønnet permisjon (ca 10 uker) Kan jeg ta ta den ulønnede permisjonen (etter vanlig permisjon+ferie) før pappa`n tar sine 10 uker??? Håper noen vet, for hun på nav kunne ikke svare.. (hun skulle egentlig ringe meg opp igjen, men det skjer jo ikke:))
kisso Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 sko tro du kan det ja, jeg tok i hvertfall ulønnet permisjon etter mine endte uker for jeg ville ha permisjon i lag med pappen men dette var før det ble ti uker, jeg gjorde det når far hadde seks uker, koste oss ilag. Regelen er at far må ta sine uker, kan ikke overføres til mor og han må ta de innen barnet fyller 3år. Mener det fortsatt er sånn.
mams1979+2små Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2010 ok tusen takk for svar! Da stoler jeg på deg:)
~~ElleMelle~~ Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Det stemmer som er svart over her. Pappan kan ta sine uker når som helst innen barnet fyller tre år. Men om du tar dine uker med ulønnet først, så blir det et "gap" i permisjonsukene, og far må derfor melde fra om utsettelse av permisjonen sin. Skjema for dette finner du på navsidene der hvor andre skjema i forbindelse med svangerskap er. Dette må fylles ut om ikke permisjonen (56 uker) tas fortløpende, uansett om det er far eller mor som skal utsette permisjonen. Trenger ikke fylle ut dette nå. Holder at det gjøres innen du har brukt opp din tid av permisjonen. Lettere å vente fordi man da vet eksakt dato for når din permisjon er ferdig også.
mams1979+2små Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2010 Takk for godt og utfyllende svar!! Er det skjema som heter : "Avtale om gradert uttak/utsettelse av foreldrepenger - Arbeidstaker" som han må fylle ut?
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Ja, det kan du. Men dere må sende inn fars permisjonspapirer i god tid før din permisjon er ferdig. Det er visst slik at far automatisk får permisjon når mor sin permisjon er ferdig, hvis man ikke sier fra om noe annet. Far kan ta sine uker når som helst så lenge mor er i arbeid, før barnet er fyllt tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå