3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Mini her er 5 mnd om 5 dager og spiser ganske "uryddig". Derfor hadde det vært fint om noen ville delt med meg sine barns spisevaner og -mengder:) Han har i grunnen alltid vært litt "vanskelig" når det gjelder mat, men hadde så gjerne håpet at det skulle bedre seg snart... Han spiser sånn ca som følger: Frokost: ca. 07.30: ca 100-130ml mme og 1 porsjon havregrøt med litt fruktmos i. Lunsj: ca. 10.30/11: 20-30ml mme og 3/4 beger fruktmos (det som er igjen etter å ha brukt litt i frokostgrøten) Middag: ca 14.30/15: 100-130ml mme og 1/2 glass grønnsakspuré Kvelds: ca 18: 100-130ml mme og 1 porsjon maisgrøt 1. "nattmåltid": En gang mellom kl 21.30 og 23: ca 200ml mme 2. nattmåltid: ca 03: ca 200ml mme Vi har denne uken startet med havregrøten da jeg tenker at den kanskje metter mer og skal begynne med den til kvelds også når maisgrøten er brukt opp. Det som er fryktelig vanskelig syns jeg er at han liksom virker så sulten til lunsj, men så slutter han å drikke etter bare noen slurker og skal absolutt ikke ha mer melk. Fruktmos spiser han, da, men det er jo liksom ikke mat... Kjenner jeg blir ganske frustrert over dette matgreiene. Hadde håpet at han snart ville gå ned til bare 1 nattmåltid og at han ville spise litt jevnere på dagen.
Tyra01 Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Lillegutt her blir 5 mnd om 8 dager, så da er de like gamle Er litt uryddig her også enda, mattidspunktene varierer litt med når han våkner og har fått mat på natta. Vi har nylig begynt med grøt, så han spiser ikke stort annet enda, men vi prøver å gi ham litt forskjellig fruktmos nå, uten hell foreløpig, han brekker seg bare.. Samme med vann, har begynt å prøve litt for å venne ham til det, men han drikker ikke noe særlig, og brekker seg mest... Men vi får bare fortsette å prøve! Men, slik kan en dag se ut nå: Frokost: ca kl 07-08: ca 150 ml mme Lunsj: ca kl 11-12: Risgrøt, ca 1/2 porsjon + ca 100 ml mme "Middag": ca kl 14-15: ca 180 ml mme (Avogtil blir det et lite mellommåltid her, feks: Litt fruktmos og vann (prøver i hvert fall) + 50 ml mme) Kvelds: kl 19: 1 porsjon maisgrøt + ca 150 ml mme 1. nattmåltid: ca kl 02, 180 ml mme 2. nattmåltid: ca kl 05, 120-150 ml mme Grøtmåltidene har dessverre ikke hatt noen innvirkning på nattmåltidene her heller, jeg håpte jo så innmari på det... Bare å gå ned til ett nattmåltid hadde jo vært en drøm! Denne helgen tenkte vi å begynne med litt middagsmat, så det blir spennende
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2010 Tusen, tusen takk for svar:) De var jo veldig jevngamle våre to:) Og godt å vite at man ikke er alene;) Det går seg nok til snart får vi håpe. Bare å komme ned i ett nattmåltid vil jo være luksus. Alle babyene i barselgruppa sover hele natta allerede mens vi må opp to ganger (av og til er vi heldige ved at vi ikke en gang har lagt oss når han våkner opp for første måltidet, da...), så blir reint misunnelig;) Får håpe det roer seg nå som det blir mer fast føde og ved 6 mnd skal vi prøve på denne god natt-grøten. Den fungerte på storebror her i huset da han var liten... Men, de to er så forskjellige som de kan få blitt omtrent når det gjelder mat og soving, så tror ikke jeg skal ha de største forhåpningene:p Lykke til! Håper det går bra med videre innføring av fast føde og at dere snart er nede i ett, og ganske kjapt ingen, nattmåltider:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå