Gå til innhold

Pappan til datteren min truer meg på livet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på textmld hele tiden. At hvis ikke han får se datteren sin til det og det tidspuktet så er det det siste jeg gjør. Han skal leie folk inn for å banke, eller drepe meg. Jeg har en del av mld og fikk også filmet ca en time med trussler på et annet tidspunkt. Hver dag får jeg ca 20 mld der det står at jeg er en skitten hore, og at han hater meg. At det er synd datteren vår er for liten til å skjønne hvilken forferdelig hore moren er, men at alt vil komme for en dag. Dette har jeg får hver dag i over en mnd nå! Helt siden jeg gjorde det slutt med han.

Igår skrev han på veggen min at jeg var en barnemorder som nektet han å se datteren sin! Alle kunne se det! Familien min kunne ha sett det! Jeg skjemmes! Jeg har heller aldri nektet han! Han fikk bo i mitt hjem i 2 uker når vi ikke var sammen lengre så han kunne være med datteren sin! De 2 uken brukte han på å gjøre livet mitt til et helvette.

Han sender også mld iblandt om at han skal ta selvmord!

Jeg svarer skjeldent på mld, å om jeg gjør det prøver jeg holdet meg saklig. men det e så vanskeli. Vil ha han ute av mitt liv!

Eneste bra her er at han ikke bor i norge!! Men ekkelt er det uansett.

Han røyker hasj og drikker hver dag. Har aldri tatt ansvar for datteren vår og har nesten ikke vært der. Hun er nå 10 mnd!

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil aldri snakke med han igjenn! Jeg vil aldri se han igjenn! Jeg er redd han skal gjøre virkelighet av trusslene, og er redd han plutselig skal stå på døra mi! Vil skifte nummer, og flytte i ny leilighet uten at han vet hvor men vet ikke om det går imot hans rettigheter som far?

Men er vell ikke rett at jeg skal måtte få slike mld hver dag, ekkle tlf, og ekkle mld på facebook! Han knuser jo livsgleden min, og gjør hverdagen min så utrulig mye tyngre enn det trenger å være.

Vær så snill å gi meg noen gode råd hær!

Jeg sitter fast, og aner ikke hva som er det beste lengre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du vet svaret selv: Du kontakter politiet og legger frem bevisene, og anmelder ham for trusler og sjikane.

Gjest ->>-
Skrevet

Du dokumenterer. Ta vare på tekstmeldinger, ta skjermbilde av kommentarer på facebook osv.

Deretter vil det antagelig være en god ide å kontakte en advokat. Ting som besøksforbud, hemmelig adresse etc. er alternativer, men det kan være greit å ha juridisk bistand til å skaffe slikt - særlig om samværsavtaler for barnet er uavklarte.

Skrevet

Meld han for sjikane og trussler. Få politiet involvert og trygghetsalarm.

Du vet at man kan blokke folk på Facebook? så slipper du iallefall det problemet. Men husk å ta skjermbilde av det han har skrevet og print det ut. Ta det med til politiet.

han kan få kontakt og besøksforbud hvis det du sier stemmer.

Skrevet

Slettet det fra Facebook med en gang for ble så redd noen skulle se det :( Skjønner jo nå det var dumt! Kansje jeg kan finne det igjenn? Han er blokkert fra facebook etter den mld, og alle hannes venner er slettet så han ikke kan gå inn på min proflin med noen andres!

Hvorfor har jeg dårlig samvittighet ovenfor han egentli? Må jeg bare glemme det, å faktisk gå videre med det? Eller skal jeg se det ann om det fortsetter?

Er så mye som surrer rundt i hodet mitt nå! :(

Skrevet

oioioi... vær nå klar over at jeg ikke signerer dette med "anonym" med vilje, for jeg vil du skal kontakte meg om du trenger hjelp!

jeg hører hva du sier om hva som er situasjonen nå, og hva du ønsker for fremtiden. dine ønsker er SLETT ikke urealistisk, men det vil ta tid... og du må være sterk. er du så sterk?

min mor var sammen med en mann som slo henne og meg, hun hadde et felles barn med han (min 5 år yngre søster) og hun fikk daglig sendt trusselmld på sin tlf fra han. han PRØVDE å drepe oss flere ganger, jeg har måttet blitt kjørt hjem av lærere flere ganger enn jeg kan telle, nettopp for at han var utenfor skolen min og skulle drepe meg med bil.

vi fikk flyttet på hemmelig adresse, men det er ikke mulig å endre barnet ditt sitt navn om du ikke har den fulle og hele omsorgen for henne. vi levde på "kode 6" som er den nest mest hemmelige bostedstilværelsen i Norge.

jeg kan forklare deg i korte trekk hva du skal gjøre videre, så får det bli opp til deg om vil ta kontakt med meg.

1. dra til politiet og få skrevet ut alle mld han har skrevet til deg, og som du har skrevet til han. si du skal bruke dette som bevis i en rettsak.

2. anmeld han for trusler, og om mulig; be om besøksforbud.

3. skaff den en advokat som er dyktig på barnefordelingssaker og sett han inn i situasjonen. om du bor i nordland eller troms fylke kan jeg anbefale deg et par. (det er meget mulig du har krav på fri rettshjelp så ikke tenk på utgiftene med en advokat)

4. snakk med barnevern, familievernkontor, kommunehuset eller hvor man henvender seg for dette, og forhør deg om å kunne flytte på hemmelig adresse. kommunen har PLIKT til å hjelpe!! om dem ikke vil det, så ta i bruk advokaten som jeg nevnte tidligere.

5. kjør rettsak mot han der du krever full foreldreomsorg for datteren deres.

min mor kunne flytte på hemmelig adresse med både meg og lillesøsteren sin før hun hadde fått full foreldreomsorg for henne. hun måtte da ifølge rettspapirene påse at det samværet som var blitt skrevet ned, skulle følges. jeg husker ikke om hun gjorde det eller ei, i den perioden, men jeg tviler. lillesøsteren min var livredd sin egen far, da han truet vår med våpen foran øynene hennes. konsekvensen for å hindre barn rettmessig samvær med den ene forelderen er døgnmulkt, som da vil si du må betale en viss sum for hvert døgn barn ikke har samvær.

dette er en VELDIG alvorlig situasjon du er i nå, og spesielt siden eksen din eksprimenterer med narkotika.

jeg har en sønn på 2 år, og faren hans drev, og driver mest sannsynlig ennå på med narkotika. sønnen min har ikke samvær med faren sin uten tilsyn av fars foreldre. dette er intill høsten da jeg planlegger å gå til sak mot han å kreve hele foreldreomsorgen, da han ikke har skikket seg noe, men fremdeles driver med narkotika.

vær så snill å ta kontakt om det er noe du lurer på, jeg skal hjelpe så godt jeg kan!

mvh

Malén

Skrevet

Kontakt politiet og få hjelp.

Anbefaler deg å lese bøkene til Liza Marklund om Maria Eriksson, handler om en dame i en situasjon ganske lik din. Sier ikke du skal lese de for å skremme deg, men for å få deg til å forstå at noe må gjøres.

Skrevet

Tusen takk Malen for at du ville fortelle din situasjon :)

Men synes du/dere det er så ille det som skjer med meg nå?

Er det bare jeg som styres av samvittigheten min, og faktisk ikke ser alvoret i saken? Eller er det kansje ikke så ille? Har kansje han fått meg til å tro at alt er min feil siden jeg gjorde det slutt, og hadde en abort? For det er det han hele tiden sier. At grunnen til at han gjør detten mot meg og er slik han er, er fordi jeg har gjort han tild et han er nå!

Tenker at om man hører noe ofte nok begynner man å tro på det!

Jeg har aleneomsorg på jenta vår, og jeg har allerede kontaktet helsesøster og familieværnkontoret for noen uker siden. Da for å vite hva han hadde krav på for han sa han skulle komme etter sommeren å hente henne for å ha henne i england med seg! For meg er det helt klart uaktuellt, og det bekreftet de at ikke vil skje.

Skal jeg gå videre til politeiet da, eller kansje få et møte på familiværnkontoret? Er redd jeg blåser opp saken , og at det fra hans side bare er tomme trussler, men skal jeg være så naiv å stole på at det er det da? :(

HI

Skrevet

Er det flere bøker det da?

HI

Skrevet

Det er to bøker som Liza Marklund har skrevet, og tre bøker som Maria selv har skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...