lania Skrevet 5. mai 2010 #1 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg mistet i MA i februar, var da i 19. uke, men babyen hadde antakelig vært død i noen uker. Obduksjonsresultatene viste ingenting galt med fosteret, men en blodansamling under morkaka, noe som i følge legen kan tyde på at den ikke var ordentlig festet. Iom at jeg hadde en del småblødninger tidligere i svangerskapet konkluderte han med at den kanskje aldri hadde festet seg ordentlig. Jeg har stilt spørsmål om dette her inne før, men nå etter første pp hvor mensen kom allikevel, har visst sorgen kommet tilbake og spørsmålene med den. Jeg er redd for at det at jeg mistet så seint og det uten at det var noen feil med barnet kan bety at kroppen min muligens ikke er like godt skikket til å bære fram et barn. At idet det blir stort og krever ordentlig med næring, så klarer ikke kroppen min oppgaven lenger. I tillegg er jeg selvsagt redd for ikke å bli gravid igjen før om lenge. Det var en real knekk i selvtilliten både å miste og å ikke bli gravid igjen på første forsøk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141814945-betyr-det-noe-ekstra-%C3%A5-ha-mistet-etter-12-uke/
lania Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 5. mai 2010 Huff, jeg surrer litt, glemte jo slutten på mitt eget spørsmål: Jeg lurer på om noen veit om det er større sjanse for å miste igjen når man mister seint enn om man mister tidlig? Jeg tenker på det at når man mister tidlig så er det ofte fordi det kanskje ikke var liv laga uansett, det var bare en uheldig kobling eller utvikling av cellene. Mens når man mister seint, er det da større sannsynlighet for at kroppen vil miste igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141814945-betyr-det-noe-ekstra-%C3%A5-ha-mistet-etter-12-uke/#findComment-141814979
bibbi@ Skrevet 5. mai 2010 #3 Del Skrevet 5. mai 2010 Svarer her også, jeg! Jeg spurte også om dette på sykehuset, men da sa de at så lenge de ikke fant noe så var det ingen grunn til å tro at dette skulle skje igjen. Men det er mulig at svaret vil variere litt etter hva de finner som mulig årsak til aborten. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om en samtale på sykehuset, eller bare ta en telefon, og spørre om nettopp dette. Fordelen med å be om en samtale, er at de går legen gjerne gjennom journalen din på forhånd. På sykehuset der jeg fødte har de rett og slett glemt å skrive journal...så vi vet ikke om det ble foretatt obduksjon, og heller ikke hva MA'en skyldtes. Ganskel håpløst. Jeg har sendt et brev til sykehuset og bedt om en redegjørelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141814945-betyr-det-noe-ekstra-%C3%A5-ha-mistet-etter-12-uke/#findComment-141816034
lania Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 8. mai 2010 Uff, det er håpløst. Jeg stoler ikke helt på sykehuset jeg heller, etter at de først rota bort journalen min og deretter slettet meg fra systemet. Men jeg ble nå innkalt til samtale der de sa det jeg skrev over; at de ikke fant noen feil ved fosteret og at de tror at morkaken har løsnet eller aldri vært ordentlig festet. Jeg føler likevel at de er veldig tilbakeholdne med tolkninger av dette. Jeg lurer på hva det betyr - jeg går jo på dårlige dager og innbiller meg at det hviler en slags forbannelse over meg og at det kommer til å skje igjen. På bedre dager er jeg ganske optimistisk. Det hadde vært deilig om noen bare kunne si: Hei, det har det og det å si at du mistet i MA vs SA og at du mistet i uke 18 vs uke 8, for eksempel. At de kunne si noe om hvordan sjansene for at det kan gå bra neste gang er påvirket av min historie: Altså at jeg mistet såpass seint og i MA. Istedet sier de bare: Det er gode sjanser for at det kan gå bra. Jeg skjønner at det er vanskelig for dem å si mer, og jeg veit også at det har rett, men det var jo gode sjanser for at det skulle gå bra sist etter 12. ukes UL også, og det gikk ikke bra. Så da lurer jeg på om det finnes info som er spesifikt knyttet til å miste litt seint og det uten at det var noe galt med barnet, og ikke bare den generelle SA-infoen som selvsagt, og heldigvis, sier at det er gode sjanser for at det går bra neste gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141814945-betyr-det-noe-ekstra-%C3%A5-ha-mistet-etter-12-uke/#findComment-141828098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå