Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #26 Skrevet 5. mai 2010 Har vært sammen med mannen i 12 år snart, to barn. Vi krangler heller "aldri" - dvs vi roper aldri eller krangler høylytt med hverandre. Klart vi er småirriterte på hverandre av og til pga enkeltsaker, og tar det opp - men aldri på en høyrøstet måte eller ved fysisk/mental vold. Vi har det bra sammen og i mine øyne er det fordi vi er grunnleggende enige i bl.a barneoppdragelsen, vi har økonomisk frihet og trenger derfor ikke følge med hverandres pengebruk med argusøyne. Vi har respekt for hverandre og har ikke en "frekk" omgangstone som jeg vet mange par har. Vi rakker ikke ned på hverandres utseende, svakheter etc men prøver å bygge hverandre opp og stå sammen. Vi prøver også å være positive og ikke rotte oss sammen med negativt snakk om andre. Vi er også jevnbyrdige med å håndtere barnepass, barnestell, handling og matlaging, husarbeid etc - og det igjen betyr at det ikke nødvendigvis er så mye igjen å krangle over. Jeg har stor respekt for hva mannen min står for både privat og faglig, samt at jeg etter 12 år fortsatt synes han er den flotteste mannen og at jeg har vært ufattelig heldig. Vi sier fortsatt "kan du være så snill", "takk" etc når vi gjør noe for hverandre. Det blir jo litt så som så med den fysiske kontakten i hverdagen, sklir litt ut innimellom pga våkenetter etc - men vi finner alltid tilbake igjen. Vi setter stor pris på å gå ut og spise alene hvis vi har barnevakt og koser oss på ferie sammen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #27 Skrevet 5. mai 2010 jeg skriver under på denne anonym 15.31,slikt forhold har jeg og mannen min gjennom ti år også.jeg vil si at vi er veldig harmonisk oss imellom,selv om jeg kan bli drittsur på klærne som bestandig ligger på badegulvet og småting som irriterer meg med han og absolutt omvendt.vi krangler aldri ved at vi roper,skriker,slår dører,går ut i sinne, sier vonde ting til hverandre,er usaklige,men diskuterer med hverandre.ikke bestandig voksne diskusjoner,man blir jo litt barnsalig til tider når det er følelser i bildet,men vi sårer iallefall ikke hverandre. så ja,jeg er i et forhold der det "aldri" krangles,men jeg synes ABSOLUTT at vi kommuniserer bra fordi,vi er fortsatt uenige med hverandre,men det er aldri de store viktige tingene,heller små hverdagsting som ikke fortjener så mye oppmerksomhet. vi reiste sammen i 1.5 år jorda rundt,var sammen 24 timer i døgnet og krangla ikke en eneste gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå