Gå til innhold

Par som aldri krangler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg kan ikke skjønne hvorfor folk VIL være i et forhold som innebærer krangler? Venninnen min gjorde det slutt med kjæresten min. Sa at forholdet var dødt og hun skulle ØNSKE at de kranglet mer.

Alle forhold har opp og nedturer, skjønner ikke helt grunnlaget for å gjøre det slutt pga det..

Hva mener dere? Har dere det fint selv om dere ALDRI krangler og har opp og nedturer i forholdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi krangler aldri. Vi diskuterer og kommer som regel til enighet eller velger å inngå kompromisser. Personlig hadde jeg ikke giddet å være i et forhold hvor krangling var tingen. Jeg vil ikke at barna mine skal vokse opp i et hjem hvor man roper skjellsord til hverandre.

Skrevet

Jeg stoler ikke på folk som skryter av at de aldri krangler. Det betyr bare at de har mer usunne måter å gjøre det på.

Skrevet

Det spørs jo hva man mener med å krangle. Vi krangler ikke her i huset, men vi er uenige og diskuterer ting og blir tilogmed irriterte på hverandre:) Men å krangle gidder vi ikke.

hvis man mener at den ene (eller begge) bare sier seg enig med den andre for å unngå konfrontasjoner, ikke sier fra når noe er feil eller noe slikt, DA forstår jeg at man ikke vil. Men at man MÅ krangle for å ha et bra forhold, det tror jeg ikke noe på.

Skrevet

Vel, vi har nok litt ulik oppfatning av hva krangling er kakledama. Mannen og jeg roper aldri skjellsord etter hverandre, men jeg mener vi krangler av og til likevel. Hvis det syder irritasjon til overflaten kaller jeg det småkrangling, mens hvis man er litt skikkelig opprørt, lei seg, klandrende eller sint så er det vel krangling selv om det ikke innebærer å dunke den andres hode inn i en murvegg og spytte etter hverandre?

Skrevet

Vi har ikke kranglet, vi har vært sammen i 3 år. Vi har ingenting å krangle om, for vi er enige om de viktige tingene, og vi bryr oss ikke om bagateller som oppvask og sånn tull, og vi _stoler_ på hverandre.

Jeg har vært i krangle-forhold før, og det var ingenting positivt med dem. Det var mer destruktivt enn noe annet! Jeg vil heller ha en som er av samme opfatning som meg når det kommer til utroskap, barneoppdragelse, renhold osv osv enn en det blir krangel med konstant på grunn av dette her.

OG forresten: Vi gjør like mye rundt i huset begge to, og han prøver ikke å slippe unna å lage middag, rengjøring, klesvask, babystell og sånn.

God nok forklaring? Eller vil noen nå påstå at han er homo siden han oppfører seg slik jeg vil betegne normalt?

Skrevet

Det er jo flott.

Men de forholda jeg vet om som har det sånn er ikke så veldig sammenfiltret.

Stor frihet og stort rom. Bor sammen, gode venner og lever litt hver for seg. Folk som får panikk av å dra på ferie uten andre vennepar.

Jeg har sansen for litt større intimitet og mer fellesskap. Som så klart åpner for flere konfrontasjoner.

Skrevet

Men hva er egentlig forskjellen på krangling og diskusjon?

En høylytt diskusjon med to forskjellige meninger er i mine øyner krangel..

Skrevet

Han er nok homo, ja. Sånn er det bare. Men han har nok bifile tendenser, siden han orker å være sammen med deg, skal du se.

Skrevet

Ja det var jo en veldig smart kommentar! Hahaha, er mer rart med mannfolk som gidder å være sammen med kranglete damer som henger seg opp i absolutt alt!

Skrevet

"henger seg opp i absolutt alt"? Hvem har sagt at vi gjør det?

Skrevet

En høylytt diskusjon er en høylytt diskusjon. Krangel blir det først hvis argumentene avløses av usakligheter og rene gjentakelser uten noen nye argumenter.

Skrevet

De fleste her inne som klager på mannfolka sine henger seg opp i små bagateller. Buhu, mannen min sa det, hottentott-kongen Sambo sa det, stakkar meg!

Hørt om ironi og humor? Eller er det bare en veldig kranglete person som står bak den sytinga?

Skrevet

Hei. Jeg har vært sammen mannen min i snart 8 år, og vi har aldri kranglet, har tidligere vært i forhold med mye krangel, og jeg vil si at jeg foretrekker det forholde jeg er i nå. Orker ikke å gå å krangle med mannen min, Vi har det veldig bra sammen.

Skrevet

For oss hadde det nok vært unaturlig å aldri krangle, men hvordan andre har det får være opp til dem.

Vi krangler så busta fyker innimellom. Må få ut litt damp av og til..

Og så diskuterer vi innimellom. Å kommunisere bedre sammen er noe vi jobber med hele tiden.

Noen ganger er vi kjempeforelska og ser ikke ene eneste feil hos hverandre. Andre ganger er vi lang fra forelsket og ser bare feil hos hverandre.

Men vi elsker hverandre og respekterer hverandre, og har det stort sett veldig godt sammen.

Det er normalt hos oss.

Skrevet

Jeg skriver ikke sånne syteinnlegg som du sikter til om min mann. Så hvorfor du blander det inn i denne diskusjonen, er en gåte for meg.

Skrevet

vi krangler hver dag..eller mannen erter meg og eg blir sint, han ler og eg blir enda sintere....

er gift med en vannvittig irriterendes mann...men elsker,desverre....

Skrevet

Hvor tok du "høylytt" fra? Vi diskuterer som normale voksne mennesker og roper ikke til hverandre:)

Skrevet

vi har sluttet å krangle vi ;) Ja, vi kan bli irriterte på hverandre, vi går jo rundt hverandre hele tiden, og vi er ikke 100% like (det ville jo vært kjedelig!) Men vi krangler ALDRI, vi går aldri inn for å gjøre hverandre sinte, og vi snakker hver dag om hvordan forholdet vårt er, og hvordan vi vil ha det. Vi KOMMUNISERER og diskuterer, men aldri krangler. Holder oss for gode til å drive å krangle som to småbarn i sandkassa:p

Og hvis vi sårer hverandre pga noe vi har gjort, så snakker vi alltid godt ut om det, og det skjer sjelden 2 ganger ;)

Å ha et forhold uten krangel, betyr ikke at det er uten lidenskap, men at man kanskje er flinke til å snakke sammen konstruktivt, og være føre var hele tiden. de første årene var selvsgat en heidundrane berg og dalbane med krangler og make up sex :P Men vi vokste oss vekk fra den perioden før vi fikk barn, heldigvis ;)

Skrevet

MÅÅÅÅ bare få et bilde utav hodet, anno 14:24!

Småbarn i sandkassa! Hihi, ser for meg deg og mannen klasker hverandre i hodet med en plastikkspade og kaster sand på hverandre, for begge to skulle ha akkurat den sila akkurat NÅ! Hohoho

Morsomt =D

Skrevet

Et par som faktisk ALDRI krangler kan også være at de har dårlig kommunikasjon! Alt bygger seg opp til slutt....istedet for å ta der der og da, og bli ferdig med det.

Et par som alltid krangler har et problem de også.

Skrevet

Jeg er enig med Gytha Ogg. Vi er uenige rett som det er, diskuterer og blir irriterte på hverandre. Men det jeg definerer som krangling, med usakligheter, at man er høylytt eller roper og hvor man er ute etter å angripe den andre, det gjør vi ikke og jeg hadde ikke orket et forhold med mye krangling. Klart at det finnes nok av uheldige måter å takle konflikter på, men et fravær av krangling betyr ikke at man benytter seg av disse, kanskje heller tvert i mot at man har funnet den gylne middelvei.

Skrevet

Du må kjenne noen underlige par da, for dette er på ingen måte noe jeg hverken kjenner meg selv igjen i eller som jeg kan se hos andre par som kan takle konfrontasjoner uten å krangle.

Skrevet

Det gjelder ikke for alle, så hvis det er din erfaring, så har du vært uheldig.

Skrevet

Godt sagt Lemonia! Og helt sant :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...