Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 har jeg krav på det?jeg har gått over fra tidsbegrenset ufør til avklaringspenger.og når jeg sender melde kort så fyller jeg ut at jeg er syk å ikke har deltat på kurs.men jeg har jo ingen kurs å gå på.har gutten min tre dager i uken i barnehage.har jeg krav på støtte til barnetilsyn?håper på svar
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Du er jo ikke i aktivt tiltak... Men gå inn på www.nav.no. Det koster jo ikke så mye å ringe lokalkontoret og spørre heller...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Du får ikke stønad til barnetilsyn så fremt du ikke er på det som tidligere het yrkesrettet attføring. Dvs at du er i gang med omskolering. Vi som bare mottar arbeidsavklaringspenger (jeg er på det som tidligere var rehab) vi får ikke stønad til barnepass. Men det stemmer vel ikke at du skal skrive at du ikke har deltatt på kurs fordi du er syk. Med syk på meldekortet menes forkjølet, omgangsyke, og alle andre type sykdommer. Går du til behandling av noe slag, eller trener fører du opp det der det står kurs osv. Du har krav på 27,- pr dag fordi du har barn har du to barn blir det 54,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå