Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Hva gjør jeg? Nadre ting jeg bør huske på. Skal snart avgårde med barna på 2 og 5 år. Første gang de flyr. Fint med noen gode tips.
lille sprelle Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Greit å sørge for å sjekke om de har sånn "pose" til å legge vogna i. De skal ha det på flyplassen, men jaggu fant vi ikke det første gang, og det ble en skrubbejobb etterpå. Hvis du skal utenlands, så husk at bleier osv kan du legge i vogna og det går utenom kg-ene du har til bagasje. Har du en reisetrille, så hadde jeg brukt den i stedet for den dyre vogna, det er ikke alltid de er like flinke til å ta vare på vogner på flyet.... Husk på å ha med aktivisering til dem begge. Gjerne noe nytt og spennende. Den første halvtimen går med til å finne ut av hva det er å fly for noe, deretter blir de fort rastløse. Om du ikke har, så anbefaler jeg deg å kjøpe nesespray til dem og gi det forebyggende ca 1/2-time før avgang og det samme før dere skal lande om det er en lengre flytur. Det kan avverge litt av øreproblemene. 2-åringer skjønner ikke det med å utligne, men 5-åringen kan du kanskje øve litt med på forhånd...
Maddi Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Noe å suge på kan også hjelpe til å utlikne trykket. Smokk eller tåteflaske til mini? Tyggis til 5-åringen? Synes det har vært kjekt å ha med puta. Så er sjansen større for at minsten kanskje tar seg en hvil Kjeks og litt niste kan være lurt... Husk europeisk helsetrygdekort GOD TUR!! ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå