gummitarzan Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 skal man da komme inn med en gang å få pencilin?og bli satt igang? og hva hvis slimproppen går? bakteriene kan på begge måter komme "inn" til babyen..
Corneliuss Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg vet ikke hva A-hus gjør, men husk at du kan bruke legen din også. Hvor lenge har du igjen til termin? Lekker du fostervann og har slimproppen gått? Eller spør du på teoretisk grunnlag? Dette hadde jeg gjort selv: 1. Vet at jeg har GBS og lekker fostervann / slimproppen har gått ELLER du er allerede på overtid -> be legen din skrive ut antibiotika 2. Har hatt GBS før eller mistenker at du kan ha det på annet vis + lekker fostervann/ slimpropp gått --> be legen om å teste deg. Dersom du er positiv så ber du om antibiotika Jeg fikk antibiotika av legen min sist da jeg fikk påvist GBS. Hadde ikke noe mistanke om GBS men ba om å bli testet da venner av familien mistet et barn til dette. Fødselen min gikk derimot raskt og hadde ikke tidlig vannavgang slik at det ble aldri et problem for meg heldigvis. Lykke til! Håper du har en grei lege. =O)
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Man uansett så vil de ha beskjed på sykehuset hvis du lekker fostervann. Da vil de ha deg inn til undersøkelse, selv når du ikke har gbs. Du trenger ikke å komme på timen akkurat, men ringe inn og avtale med vakthavende jordmor er lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå