Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Og da snakker vi om etablerte forhold. Ikke nyforelskede.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 i følge psykologien / relasjonskompetanse så ahr de nok kranglet seg ferdig, de orker ikke mer krangling for de blir ikke enig så de har bare sluttet. Men andre ord så er de 1 skritt fra skillsmisse.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tror ikke de trenger å være kjedelige eller lidenskapsløse personer, men kanskje de forholder seg til hverandre på en litt lidenskapsløs måte.. forskjell på det vet du :-)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Hmm. Jeg vet ikke. Venninna mi har gjort det slutt med kjæresten sin. De kranglet ALDRI sa hun, og skulle ønske at de gjorde det mer nesten.. så kanskje? De var sammen i 3,5 år..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Forholdet er nok litt kjedelig, men de trenger ikke å være kjedelige personer for det
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jøsses, så det å ha vært sammen i over 10 år og funnet ut av det med hverandre slik at man kan leve sammen i ro og harmoni er negativt? Ja, jeg får konfrontere mannen når han kommer hjem da for jeg vil jo ikke skilles
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 haha, ja nå må jeg hjem å krangle, for dette forholdet må jo være dødt etter snart tolv år sammen i harmoni:) Man kan altså ikke være sjelevenner uten å krangle?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Vi har vært sammen i 13 år og har sjelden vært i nærheten av en krangel. Mange mener kanskje at det er kjedelig og at man ikke har lidenskap i forholdet, men tenk hvor mange NEDTURER vi slipper da! For ikke å snakke om stygge og sårende ord som man gjerne skulle hatt usagt etterpå... Vi har det stort sett veldig bra i forholdet, og tror egentlig ikke vi er mer kjedelige enn de fleste andre...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Det er forskjell på å være uenig og å krangle. Jeg og mannen min krangler aldri høylytt, men det betyr ikke at vi alltid er enig. Vi har begge sterke meninger og diskuterer heller saklig og argumenterer for det vi tror på enn å krangle og bli uvenner.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Det betyr ikke at forholdet er dårlig. Bare at dere er litt kjedelige.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Det er den mest idiotiske påstanden jeg har hørt noen gang! Det kan ikke være at de som ikke krangler bare har funnet den ene de passer perfekt sammen med? Som har samme interesser, samme synspunkt, og samme verdier? Det der er en rett og slett uintelligent påstand, og jeg skal vedde på at dere bare er misunnelige på oss som ikke har et kranglete forhold. Hilsen ei som har vært i et kranglefritt forhold i 5 år, og som ikke har behov for å hakke på bagateller slik som de fleste her inne gjør. Og som heller ikke er på randen av skilsmisse!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 HI sa vel strengt tatt uenig eller krangle. Man kan ha et harmonisk forhold selv om man er uenig om en del ting og diskuterer. I min verden er det stor forskjell på å snakke seg fram til enighet og å krangle da. Og hvis man aldri er uenige om noe som helst må det jo være litt kjedelig fordi uenighet tvinger fram ny forståelse av den du snakker med tenker jeg ... ikke at man burde krangle.
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Åh, herregud, når mannen kommer hjem må jeg rett og slett hoppe til og skrike om dolokket, eller at håndkleet ikke var helt nede i skittentøyskorga, for jeg har ingen planer om å skille meg! Ærlig talt, er dere helt bortreiste i toppetasjen eller? Vi er grunnleggende like, og har samme syn på barneoppdragelse, og har samme interesser. Ikke henger vi oss opp i bagateller, og vi er trofaste begge to, og har ingen behov for å blande andre inn i forholdet. Så kort sagt, vi har ingenting å krangle om! Er det negativt også nå? Kanskje det er flere som burde satse på å leve slik, og ikke nøye seg med den første og nest beste de møter? Som noen over sa: Dummeste påstanden jeg har lest på lenge....
Candy girrrl Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Fra en sitatbok jeg har: "Et ektepar som har levd sammen i 25 år uten et vondt ord, avslører en mangel på ånd og temperament som man ellers bare beundrer hos sauer." Ukjent Så i følge den så stemmer det hihi..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 Ja det var sikkert en ekspert som kom frem med det, ikke noen som skulle rettferdiggjøre sin egen vranghet...
Elviras mamma Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 Jag och min man krangler nästan aldrig. Vi har varit ihop i över tre år och jag kan räkna på ena handen de gånger vi har kranglet. Men det beror inte på att vi alltid är eniga i allt, långt ifrån. Det beror på att vi är väldigt goda på att diskutera/snacka ut om oenigheterna innan de leder till ordentligt krangel och vi prövar så godt vi kan att inte skylla ifrån oss på den andre men att istället lyssna på varandra och kompromissa så gott det går på de områder var vi är oeniga. Det fungerar väldigt fint och jag längtar inte tillbaka till krangelforhold som jag har haft med tidigare pojkvänner.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 støtter HI fullt ut, bortsett fra at det trenger ikke dreie seg om "kjedelige" personer. De har bare andre måter å utkjempe maktkampen på. Surhet og taushet, for eksempel. Kroppsspråk for å antyde at man forakter den andre. Eller man gidder ikke ta til motmæle fordi man egentlig ikke tar den andre alvorlig.
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #18 Skrevet 5. mai 2010 Der må jeg også si meg helt uenig, for her driver vi ikke med taushetsbehandling, surskap, eller negativt kroppsspråk. Vi har ikke behov for det, rett og slett!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #19 Skrevet 5. mai 2010 Kalles også manglende selvinnsikt, eller manglende ærlighet.
Dunder Skrevet 5. mai 2010 #20 Skrevet 5. mai 2010 Begge ytterpunkter er jo symptomer på at noe er galt. De jeg kjenner som er mest opptatt av at konfliktløse forhold er "kjedelige" er gjerne de som aldri klarer å få et forhold til å vare over lengre tid fordi de ikke klarer å lytte til den andre parten. Og så er det jo noen som diskuterer med partneren sin i stedet for med venner og kjente. Noen venninner av meg trodde mannen min og jeg aldri kranglet fordi jeg aldri sa noe om det til dem. Jeg har aldri vært typen til å legge ut om ting som irriterere meg ved mannen min. Det tar jeg med han. Hvis det er HAN jeg er sint på, så er det HAN jeg snakker med, ikke venninna mi. Så det er litt dumt å bruke denne teorien som en trøst hvis man krangler mye. Da stikker man hodet i sanden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå