Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 jeg er tom for farin, og har ikke nevneverdig lyst til å kjøre ut akkurat nå, så kan jeg bruke vaniljesukker eller melis i feks sjokoladekake eller muffins?? Tenkte jeg skulle overraske sønnen min med skikkelig kos etter middag i dag
Himmel og hav Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Du kan bruke melis. Men er ikke helt sikker på om du bør bruke samme mengde i vekt eller volum.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 da tar jeg litt melis tenker jeg TRenger ikke å være kjempesøtt, og melis er jo mye søtere enn farin i grunn... Takk Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Melis er det samme som sukker, bare at det er helt finmalt. Hadde brukt omtrent samme mål )
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Melis går fint, men ikke vaniljesukker, for det blir veldig sterkt i store mengder.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Ville hatt noe mindre melis dersom det var snakk om antall dl. Melis er mer finkornet og har vel større tetthet. Dersom det er snakk om vekt ville jeg brukt samme vekt. Jeg prøvde meg med melis i krem, i stedet for sukker. Det er ikke å anbefale. Fløta skilte seg, og det så ut som jeg hadde laget cottage cheese :-P
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 brukte melis, litt mindre enn med sukker, og litt mer vaniljesukker enn det stod i oppskrifta. Det ble helt greit det altså Likte det egentlig bedre enn emd sukker i, for søtsmaken var ikke så kraftig, mer myk søt smak, hvis dere skjønner?? så da vet jeg at jeg heller skal bruke litt melis enn bare sukker neste gang HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 100 gr sukker er ca 60 gr melis, står det i min kokebok:o)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Du kan bruke omtrent samme vekt, men ikke samme volum. Melis fyller mye mer enn farin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå