Gå til innhold

Konfirmasjons gave 500 eller 1000 kr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har vært i konfirmasjon. Hvor mye er vanlig å gi nå da?

Gjelder et søskenbarn som vi har lite kontakt med. 500 eller 1000??

Mye gir dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal dere dit? VI sendte 300 kr. til mitt søskenbarn, men deltok da ikke på festen.

Skrevet

Jeg hadde gitt 500,-

Men du får nok flest svar på 1000,- og kanskje til og med en gave til 500-lappen i tillegg.

Synes gavene har blitt altfor store med tiden.

Skrevet

hva har duråd til da, og du vet jo selv hvor mye/lite kontakt dere har. jeg gir mer til de som jeg har mye kontaktmed og mindre til de jeg harveldig litekontakt med. men min økonomi spiller en stor rolle. har ike allverden av penger så jeg kan ikke gi mer enn jeg har råd til uansett.

hva som er vanlig vet jeg ikke og bryr meg ikke så mye heller da jeg må se i forhold til min økonomi. noen gir jo flere tusen mens andre bare gir et par hundre.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg ga 500 til fetteren min på søndag. Syns det var litt mye, tatt i betraktning at min mor, hans tante, ga samme summen. Men man gir etter hva man ønsker og har, rett og slett.

Skrevet

Vi skal gi for ca 400 til sønnen til mannens kusine. Jeg syns det holder, da vi har lite kontakt med de barna og kjenner de ikke spesielt godt.

Vi gav 800kr til min fetter i fjor, da vi har et mye nærere forhold.

Jeg gir etter hvordan forhold vi har til konfirmanten, og litt etter hva man har råd til.

Skrevet

Ikke mer enn 500.

Synes 1000 er noe man gir til nære slektninger, ikke perifere kusiner/fettre man har lite kontakt med!

Skrevet

Takk for svar. Da ser jeg at mellom 500 og 1000 ikke er så allervært ;)

Skrevet

her får de 500kr eller gave til 500kr. Har tre konfirmanter i familien i år og vi er invitert til alle 3, men er bare ei vi kan dra til da de to andre er 100mil unna og det blir dyrt å dra for ei helg desverre.

Hun vil skal til er dattra til søskenbarnet til samboeren min (de har ikke verdens største familie så vi er alle invitert) og jeg kan ser for meg at hun ikke kommer til å være super fornøyd med 500kr, men vi gir det vi har råd til og kjører likhetsprinsippet.

1000kr hadde jeg gitt om det var fadderbarnet mitt eller søsken som skulle konfirmeres, aldri ellers. Holder meg til ca den summen om noen gifter seg jeg, men vet jo at enkelte her mener at begge beløp burde være høyere.

Skrevet

Oi, vi ga 200 kr til kusina min som ble konfirmert nå i helga. Tror alle søskenbarna på ene siden ga det. tantene og onklene ga 500 kr.

Skrevet

Vi skal i konfirmasjon til min kusine til helgen, og vi gir 350 kr, det gjør de andre søskene mine også. og vi har lik sum på alle søskenbarn. mamma og de gir 500 eller 1000 tror jeg.

Skrevet

Tror vi ga mellom 7 og 1000 kroner til tantebarn. Står alle veldig nære.

Skrevet

Vi ga 600 kr da vi var i komf sist helg.. Mitt søskenbarn..

Skrevet

Ehhh - jeg gav ikke mer enn ca 500 til en niese som jeg har kjempetett kontakt med jeg...... ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke synes noe om å gi for dyre gaver. Vi har hverandre og når hun er sammen med oss, så spanderer vi på henne og har alltid gjort det. Hun er nå 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...