Gjest Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Vi har kjøpt en brukt vugge på finn, men trenger madrass til denne. Har tenkt på å kjøpe en billig skummadrass (Jysk el) og klippe den til passe str + sy et trekk til. Men så leste jeg et innlegg under her om at myke madrasser ikke var bra.. Har ikke så mye penger å bruke på dette, så er det noen som vet om noen billige og trygge madrasser til baby? Eller kan jeg bruke skummadrass uten problemer? Jeg er helt grønn på dette området.. Hvilke madrasser til vugge og seng har dere og hvor er de kjøpt? (trenger ny til sprinkelsenga og)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har kjøpt Hästens, men det er ikke en billig madrass. 100 % naturmateriale, kjerne av hestetagl! Ut over dette har jeg null kunnskap om andre merker, dessverre.
doble<3<3 Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Flere steder kan man kjøpe skummadrasser på meter, og disse kan man få i flere ulike tykkelser.. Man trenger ikke særlig tykk madrass til vogna, det er jo ikke det i bunnen fra før.. Selv hadde jeg tenkt dette alternatviet, men med trekk og ullunderlag pluss pose, så tror jeg det jeg har holder.. Tenkte også å bruke dette i bunnen av lekegrinda den første tiden (dagseng), men kjente på sånn leketeppe som var ganske tykt og legger heller et par tepper under.. Sengemadrassene blir kjøpt på Ikea her i huset, syns de virker gode jeg.. Lykke til =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Har ikke så mye kunnskap om skummadrasser generelt, men vet ihvertfall at Ikea sine skummadrasser er faste og fine, og billige;) Brukte en slik som jeg klippet til passe størrelse til vugga sist, i tillegg til at jeg brukte en til sprinkelsenga også. I sprinkelsenga hadde jeg også en liten vaskbar overmadrass fra ikea- det er ofte lurt i forhold til gulp/ bæsjelekkasjer. Kommer til å gjøre det samme denne gangen- synes det er unødvendig å bruke så mye penger på madrass når det strengt tatt ikke er nødvendig, og siden de helst ikke bør gå i arv. Kanskje jeg klinker til med en litt dyrere variant når hun skal over i stor, vanlig seng- siden den da skal brukes i flere år;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå