Gå til innhold

Noen som har hatt urinveisinfeksjon mens de var gravide? Hvor farlig er egentlig dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått antibiotika som jeg begynner på i dag. Har ikke merket symptomer før de siste dagene, nå svir det nedentil.

Hvor farlig er det for barnet å ha en slik infeksjon mens man er gravid? Fikk ikke inntrykk av at det var så farlig ut i fra det legen sa, men synes det er litt skummelt likevel. Vet jo ikke hvor lenge jeg har hatt den heller..

Flere som har hatt dette og har det gått greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubehandlet kan være farlig, men ikke når du har fått behandling :)

God bedring!

Skrevet

psss.... er ikke noe farlig ;) hadde det to ganger jeg da jeg var gravid sist gang :P

prøv å drikk mye vann med sitron eller spis mye sitrusfrukter.

Skrevet

så lenge det blir behandlet, så er det ikke farlig. For barnet er det svæææært sjelden farlig uansett, men for deg kan det utvikle seg til nyrebekkenbettenelse, noe som er inni HELVETE vondt, og kan skade nyrene dine.. Jeg hadde dette 2 ganger iløpet av siste mnd av svangerskapet, og måtte bli satt igang for at nyrene mine ikke skulle lide for hardt....

Så for din del er det flott at du blir behandlet med antibiotika, slik at du ikke blir verre :) Og babyen ville ikke blitt dårlig uansett ;)

Skrevet

UVI kan være farlig for babyen jo, om man ikke får behandling for infeksjonen, da det kan svekke fosterhinnen, som igjen kan føre til prematur vannavgang og fortidlig fødsel.. Og for mor er det større sjanse for å utvikle nyrebekkenbetennelse ved UVI under svangerskap.. Men så lenge du har fått antibiotika, så blir du kvitt infeksjonen..

Skrevet

Som Anonym 11:47 sier over her kan det ubehandlet føre til svekket fosterhinne og prematur vannavgang. Kjenner ei det skjedde i uke 29

Det er derfor slikt sjekkes på hver kontroll..

Men behandlet er det ikke farlig i det heletatt.

Skrevet

Takk for svar.

Grunnen til at jeg er bekymret er at jeg ikke vet hvor lenge jeg har hatt det. Da jeg var på kontroll nå, så var det over en måned siden forrige kontroll, så da kan jeg jo ha gått med det i nesten en måned? I tillegg er det jo vanligvis jordmor som bare sjekker med en sånn pinne, men denne gang sendte legen min testen til et laboratorie for nærmere undersøkelser. Så da lurer jeg på om jordmor kan ha oversett noe..

Men hvis jeg skulle ha gått med dette lenge, ville jeg vel ha blitt skikkelig syk? I allfall hvis det var noe farlig?

HI

Skrevet

Jeg merket ikke at jeg hadde uvi i forrige svangerskap... Helt til jeg plutselig fikk premature rier... Ikke å anbefale :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...